اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اردبیل:

گواهی استاندارد برای شهر بازی الزامی است/مستندات قانونی در مقصر نبودن استاندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت‌: پیمانکاران دستگاه‌های شهر بازی موظف هستند گواهی استاندارد را کسب و سپس به فعالیت خود ادامه دهند که هرگونه قصور و کوتاهی در این زمینه گناهی نابخشودنی است.

گواهی استاندارد برای شهر بازی الزامی است/مستندات قانونی در مقصر نبودن استاندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی صبح امروز در نشست خبری با تعدادی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی استاندارد حفظ سلامت و ایمنی مردم در حوزه‌های مختلف به ویژه بحث استاندارد بودن تجهیزات شهر بازی، مصالح ساختمانی، کالاهای صادراتی و وارداتی، نظارت‌ بر باسکول‌های سنگین و سبک،‌ نازل‌های سوخت، عرضه مواد غذایی و شیمیایی و استاندارد بودن آسانسور‌ها به عنوان بخش خدماتی است که به نحو احسن در این حوزه‌ها انجام وظیفه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حادثه‌ای که در روزهای گذشته در شهر بازی شورابیل رخ داد نه تنها ما را متاثر کرد بلکه وظیفه ما را در توجه و دقت نظر بیشتر سنگین کرده است به طوری که ما به شکل کامل به تعهدات و وظایف قانونی خود عمل کردیم و آماده دفاع از خودمان در مراجع قضایی و قانونی هستیم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل به روند صدور مجوز برای دستگاه‌های شهر بازی اشاره کرد و یادآور شد: دستگاه‌هایی که مشمول نظارت و دریافت گواهی استاندارد اجباری هستند ما از روز اول جلوی فعالیت دستگاه‌های غیر‌استاندارد و فاقد ایمنی لازم را با انجام مکاتبات متعدد گرفتیم و نسبت به پلمب آنها اقدام کردیم.

علایی گفت: استاندارد با تامین اعتبار از محل بودجه خود 10 میلیون تومان در بررسی وضعیت استاندارد دستگاه‌های شهر بازی هزینه کرده است و با احساس مسئولیت سعی کردیم با دعوت از شرکت بازرسی فعال در این زمینه به بررسی دستگاه‌های شهر بازی در کلیه پارک‌ها و مکان‌های تفریحی شهر اردبیل از لحاظ استاندارد بودن پرداختیم و نتیجه کار منجر به پلمب برخی از دستگاه‌ها به دلیل غیر‌استاندارد بودن شد.

این مسئول به نامه‌نگاری‌های متعدد با شهرداری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز در خصوص مجاز نبودن فعالیت پیمانکاران دستگاه‌های شهر بازی اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه در چند ماه گذشته فشارهای مختلفی از طرق متعدد به این اداره کل وارد شد تا وانمود کنند استاندارد جلوی کار را گرفته و اجازه فعالیت و جذب گردشگر را نمی‌دهد اما با پافشاری و عمل به قانون اجازه ندادیم نتیجه این فشارها و تهدیدها منجر به قصور و عدول از وظایف و اختیاراتمان شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل بیان داشت: ما با احساس مسئولیت و برگزاری نشست‌های مختلف با خود پیمانکاران و مسئولان شهرداری دستگاه‌های شهر بازی شورابیل را پلمب کردیم و در مهلت 40 روزه از آنها خواستیم رفع عیب کرده و سپس با دریافت گواهی استاندارد و بازرسی مجدد فعالیت کنند.

علایی به آخرین نامه‌نگاری‌ها بعد از پایان مهلت 40 روزه اشاره کرد و ادامه داد: ما در آخرین مکاتبه خود که 19 تیر ماه امسال انجام شد به دلیل انجام ندادن تعهدات از سوی پیمانکاران به صراحت اعلام کردیم که دستگاه‌های شهر بازی شورابیل اجازه فعالیت نداشته و باید از فعالیت احتمالی آنها جلوگیری شود چرا که پیمانکار به تعهدات خودشان عمل نکرده و گواهی استاندارد بودن را دریافت نکرده‌اند.

وی با اشاره به تعامل مثبت با شهرداری اردبیل در رفع نواقصات دستگاه‌های شهر بازی افزود: ما هرگز در نامه‌نگاری خود اعلام نکردیم که در شرایط بحرانی پیمانکاران موظف هستند در مهلت 40 روزه ادامه فعالیت داده و یا خدماتی را ارائه کنند در حالی که ما فعالیت مجدد این مجموعه را منوط به صدور گواهی استاندارد کردیم تا با رفع عیب این موضوع از سر گرفته شود.

مدعیان چرا اجازه دادن دستگاه درجه چندم وارد شورابیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با اظهار گلایه از برخی اظهارات اعضای شورای شهر اردبیل در خصوص متهم کردن استاندارد به قصور در این حادثه و وقوع آن اظهار داشت: سوال ما این است که چرا مدعیان بعد از وقوع این حادثه متوجه شدند که نباید دستگاه غیر‌استاندارد خریداری می‌شد و در شهر بازی شورابیل به کارگیری می‌شد مگر این کار با مجوز استاندارد انجام شده است که انتظار داشته باشند ما جوابگو باشیم.

علایی گفت: نصب دستگاه هیچ ربطی به ما ندارد و ما بعد از نصب دستگاه موظف هستیم بررسی‌های استاندارد و ایمنی خود را توسط بازرسان مجرب انجام داده و در این زمینه اظهار نظر کنیم و گر نه ورود، نصب و فعالیت مخفیانه این دستگاه شهر بازی هیچ ربطی به ما ندارد چرا که ما هشدارهای لازم را به موقع داده‌ایم و بر غیر‌قانونی بودن فعالیت پیمانکار تاکید مجدد کرده‌ایم.

وی در خصوص مقصر بودن کارخانه سازنده نیز خاطرنشان کرد:‌ در این زمینه ما نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم چرا که هیچگونه مدرکی در این زمینه وجود ندارد و در بررسی پرونده حادثه شورابیل امیدواریم مقصران واقعی شناسایی شده و با معرفی به مردم مجازات شوند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل یادآور شد: ما هیچگونه گواهی مبنی بر استاندارد بودن این دستگاه‌ها صادر نکرده‌ایم بلکه از پیمانکار تعهد محضری گرفتیم که در موعد مقرر نسبت به استاندارد‌سازی وسایل شهر بازی اقدام کرده و سپس فعالیت خود را از سر بگیرد.

علایی با اعلام اینکه استاندارد به صورت خودجوش و با احساس مسئولیت در یک سال گذشته تلاش کرده است تا استاندارد بودن دستگاه‌های شهر بازی را در اردبیل به همت شرکت بازرسی پنتا دعوت کردیم تا اقدام قانونی خود را انجام دهد.

این مسئول گفت: ما از برخی از اعضای شورای شهر و شهردار اردبیل از احساس مسئولیت در این زمینه قدردانی می‌کنیم که از ماه‌های پیش برخی هشدارهای لازم را در زمینه استاندارد‌سازی وسایل شهر بازی دادند و معتقدم باید واقع‌بینانه در این زمینه عمل کنیم و از دادن شعارهای غیر‌واقعی و انحرافی پرهیز کنیم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل یادآور شد:‌ هر چند خود مردم در این زمینه بهترین قاضی هستند اما ما باید به وظیفه شرعی خود عمل کرده و اطلاع‌رسانی‌های دقیقی را داشته باشیم تا مردم در درک واقعیت‌ها و بیان مسائل واقعی در اجتماع دچار خطا و اشتباه نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علایی در پایان سخنان خود اظهار داشت: هر تجهیزات شهر بازی که وارد استان می‌شود باید گواهی استاندارد را دریافت کند و ما در خصوص تجهیزات جدید نظیر ترن هوایی نیز در زمان نصب و راه‌اندازی اعلام خواهیم کرد تا گواهی استاندارد را دریافت کنند چرا که شهر بازی‌ها در زمینه وسایل خود مشمول دریافت گواهی استاندارد اجباری هستند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول