اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد

توسعه زیرساخت‌های درمانی در هرمزگان/ ثبت‌نام نیم میلیون هرمزگانی در طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان از توسعه زیرساخت‌های درمانی برای اجرای هر چه بهتر اجرا شدن برنامه پزشک خانواده در استان خبر داد.

توسعه زیرساخت‌های درمانی در هرمزگان/ ثبت‌نام نیم میلیون هرمزگانی در طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد شکاری در حاشیه جلسه ستاد راهبردی برنامه پزشک خانواده اظهار داشت: با استقرار پزشک خانواده از شهریورماه سال‌ جاری در استان هرمزگان مزایایی هم‌چون کاهش هزینه‌های درمانی و درمان تخصصی در قالب نظام ارجاع محقق خواهد شد.

وی هم‌چنین از توسعه زیرساخت‌های درمانی برای اجرای هر چه بهتر اجرا شدن برنامه پزشک خانواده در استان هرمزگان خبر داد و افزود: بیمارستان‌هایی هم‌چون بشاگرد، بستک و مرکز پرتونگاری و مرکز بزرگ سوانح و سوختگی در سال‌ جاری به بهره‌برداری می‌رسد که در اجرای هر چه بهتر درمان در قالب نظام ارجاع کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: پزشک خانواده سلامت‌نگری را در خانواده‌ها ارتقا می‌دهد که در پیش‌گیری بسیاری از بیماری‌ها نقش اساسی خواهد داشت.

شکاری ادامه داد: نگاه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به توسعه بهداشتی درمانی در اقصی نقاط استان یکسان خواهد بود که این توسعه در روند سلامت تاثیرگذار است.

* نیم میلیون هرمزگانی در برنامه پزشک خانواده ثبت‌نام کردند

دبیر اجرایی برنامه پزشک خانواده در استان هرمزگان نیز در ادامه این جلسه افزود:‌ با آغاز ثبت‌نام برنامه پزشک خانواده در استان هرمزگان تاکنون بیش از 530 هزار نفر به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و در برنامه پزشک خانواده شهری ثبت‌نام کرده‌اند.

یحیی‌ میرزاده با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام در برنامه پزشک خانواده افزود: ثبت‌نام از مردم در برنامه پزشک خانواده در استان تا نیمه مردادماه ادامه دارد و افراد باید در زمان باقی مانده برای بهره‌مندی از مزایای این برنامه ثبت‌نام کنند.

وی افزود: هم‌چنین 892 نفر نیز در قالب تیم سلامت پزشک خانواده شامل پزشک، ماما، پرستار، کارشناس روان‌شناس بالینی، کارشناس تغذیه، کاردان یا کارشناس خانواده، کاردان اسناد پزشکی، کاردان یا کارشناس بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

دبیر اجرایی برنامه پزشک خانواده خاطرنشان کرد: بعد از ثبت‌نام افراد و آغاز برنامه، پزشک خانواده باید در اسرع وقت با همکارى ماما یا پرستار و سایر اعضای تیم سلامت به عنوان متولی سلامت نسبت به تکمیل پرونده الکترونیک سلامت و انجام ویزیت پایه برای تک تک افراد اقدام کنند.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول