اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت سیرجان خبر داد

پوشش 175 هزار جمعیت شهری سیرجان در طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت سیرجان گفت: 175 هزار نفر جمعیت شهری سیرجان زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار می‌گیرند.

پوشش 175 هزار جمعیت شهری سیرجان در طرح پزشک خانواده

محمد موقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: زیرساخت‌های اجرای طرح پزشک خانواده در سیرجان آماده شده و این طرح تا پایان مرداد ماه جاری در این شهر اجرا می‌شود.

وی افزود: 175 هزار نفر جمعیت شهری سیرجان زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار می‌گیرند و تاکنون 99 درصد جمعیت شهری آمارگیری شده‌اند و یک درصد باقیمانده فرصت دارند تا 15 روز آینده به شبکه بهداشت مراجعه و ثبت نام کنند.

مسئول طرح پزشک خانواده سیرجان تصریح کرد: بیش از 50 نفر پزشک برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند و سه مرکز بهداشتی مجری طرح پزشک خانواده شهری شدند که ظرفیت اجرای طرح آماده شده است.

موقری گفت: در اجرای این طرح در روستاهای شهرستان سیرجان نیز 75 هزار نفر روستایی در بیش از 300 روستا طی چهار سال گذشته زیر پوشش قرار گرفتند که نتیجه آن بهبود وضعیت درمانی روستائیان است و 25 نفر پزشک نیز در طرح روستائی پزشک خانواده همکاری دارند.

رئیس مرکز بهداشت سیرجان از اتمام ساخت چهار خانه بهداشت با هزینه 2 میلیارد ریال از اعتبارات شبکه بهداشت و کمک خیران در روستاهای ملک‌آباد، محمودآباد، عمادآباد و مکی‌آباد خبر داد و گفت: خانه‌های بهداشت روستاهای نصرت‌آباد، فیروزه، کران، خرم‌آباد، بلورد و اسطور نیز تا پایان امسال به اتمام می‌رسند و مردم این مناطق با جمعیت 14 هزار نفر از خانه‌های بهداشت مناسب بهره‌مند می‌شوند.

موقری ضمن دعوت از همکاری مردم در رعایت بهداشت محیط تذکر به صاحبان صنوف یا رستوران‌ها یا مرکزی که مواد غذایی و مصرفی مردم را توزیع می‌کنند را موثر دانست.

وی عنوان کرد: هر گونه عدم رعایت بهداشتی را مردم با تلفن 09678 یا 4251610 گزارش دهند.

موقری گفت: در سه ماهه گذشته 16 واحد صنفی متخلف در سیرجان پلمپ و 3 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف کشف و معدوم شدند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول