اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش کهنوج:

آمادگی اجرای کامل سند تحول بنیادین را داریم

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهنوج گفت: این مدیریت با برنامه‌ریزی دقیق و تشکیل جلسات کارشناسی برای تحقق و اجرای کامل سند تحول بنیادین در سال تحصیلی جدید آمادگی لازم را دارد.

آمادگی اجرای کامل سند تحول بنیادین را داریم

محمود دیناری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: برای تحول بنیادین در آموزش و پرورش اقدامات بسیار گسترده و چشمگیری صورت گرفته است که به یاری خداوند متعال و همت و تلاش همه دست‌اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت عملیاتی می‌شود.

وی افزود: سند تحول بنیادین در برگیرنده مؤلفه‌های کلیات، ارزش‌ها، چشم‌انداز، هدف‌ها و راهبردهای کلان و راهکارها و چارچوب‌های نهادی و نظام اجرایی است که با همراهی حدود 500 نفر از پژوهشگران و صاحب‌نظران حوزه دانشگاه و کارشناسان و مدیران آموزش و پرورش و با اجرای بیش از 70 روژه پژوهشی تهیه و به تصویب رسید.

دیناری تصریح کرد: این سند ملاک و راهنمای تصمیم‌گیری‌های اساسی برای هدایت راهبردی و نظارت و استقرار نظام تربیت رسمی و عمومی کشور است.

وی بیان داشت: تغیر نظام آموزشی یک امر پژوهشی و محتوایی است که وزیر آموزش و پرورش بر آن تاکید دارد و استقرار نظام آموزشی جدید طی دو مرحله صورت می‌پذیرد که بر اساس ماموریت سند تحول بنیادین نظام آموزشی کشور در مرحله اول به صورت شش، سه، سه عملیاتی خواهد شد.

دیناری ابراز داشت: مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کهنوج با برنامه‌ریزی دقیق و تشکیل جلسات کارشناسی برای تحقق و اجرای کامل سند تحول بنیادین برابر دستورالعمل‌ها در سال تحصیلی 92-91 آمادگی کامل را دارد و طراحی برنامه‌ها در زمینه‌هایی از جمله سازماندهی نیروی انسانی و آموزشی و تجهیزات صورت پذیرفته است.

وی اظهار داشت: برای آغاز سال تحصیلی که فصل رویش مجدد جوانه‌ها در بهار تعلیم و تربیت است در زمینه پروژه مهر 91 اقدامات موثری صورت پذیرفته است که شاهد تحولی اساسی در بازگشایی هرچه باشکوه‌تر مدارس باشیم زیرا پروژه مهر سرآغاز بهسازی و نوسازی برای ایجاد فضای مطلوب فعالیت‌های آموزشی است و اجرای موفقیت‌آمیز پروژه مهر طرحی است که به پیگیری و مجاهدت همه نیازمند است و مدیران اصلی‌ترین گزینه برای اجرای آن هستند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان کهنوج گفت: توزیع کتاب سند تحول بنیادین، برگزاری دوره‌های آموزشی پیرامون سند تحول بنیادین و تغیر نظام آموزشی، تشکیل کمیته‌های پنج‌گانه پروژه مهر و برگزاری دوره آموزشی ویژه معلمان پایه دوم و ششم از اهم فعالیت‌هایی است که در راستای سند تحول بنیادی انجام گرفته است.

وی افزود: در شهرستان کهنوج تعداد پنج مدرسه راهنمایی دخترانه و پسرانه و تعداد پنج دبیرستان دخترانه و پسرانه زیر پوشش طرح هوشمندسازی مدارس قرار گرفته‌اند و بقیه مدارس هم به زودی در این طرح قرار می‌گیرند.

دیناری به فعالیت‌های عمرانی ساخت دبستان فدک، دبستان توحید حسین‌آباد و چهار دبستان دیگر و ساخت دو سالن ورزشی اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم این پروژه‌ها تا پایان سال 91 به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول