اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف گچساران:

گچساران 85 رقبه موقوفه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: این شهرستان دارای 85 رقبه موقوفه مسکونی، تجاری، اداری و مزروعی در نقاط شهری و روستایی است.

گچساران 85 رقبه موقوفه دارد

الله‌کس نجیبی‌فرد ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: خداوند در آیه‌های متعددی در قرآن مؤمنان را به احسان و انفاق مال و پرداختن صدقه تشویق و ترغیب می‌کند.

ادارات و نهادهای فرهنگی سنت وقف را نهادینه کنند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران عنوان داشت: وقف عملی صالح و باقی و مصداق روشنی از تعاون و همیاری است.

نجیبی‌فرد با بیان اینکه مباحث و دیدگاه‌های مرتبط با وقف باید هم‌راستا با دیگر مباحث مورد توجه محققان علوم اسلامی قرار گیرد، تصریح کرد: ایران اسلامی عرصه تبادل اندیشه‌های مختلف فقهی، فلسفی، تاریخی و اجتماعی برای دانشوران فرهنگ اسلامی است.

وی لزوم فرهنگ‌سازی و ترویج سنت حسنه وقف را ضروری دانست و یادآور شد: مسلمانان با پیروی از پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در طول تاریخ و با توجه به نیازهای روز جامعه خود و به‌منظور رفع کمبودهای مادی و معنوی مردم، بخشی از اموال، دارایی‌ها و املاک خود را وقف می‌کردند.

نجیبی‌فرد از مسئولان دستگاه‌های فرهنگی خواست تا نسبت به ترویج سنت حسنه وقف در جامعه برنامه‌های فرهنگی و هنری مطلوبی ارائه و اجرایی کنند.

وی با اشاره به اینکه گچساران به نسبت دیگر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد دارای بیشترین بقاع متبرکه است، خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه بخشی از سرمایه‌های دینی و اعتقادی مسلمانان است.

گچساران 38 امامزاده دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با بیان اینکه بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی جامعه تبدیل شوند، عنوان داشت: رسیدگی به این میراث ارزشمند، علاوه بر پاسداری از اعتقادات دینی مردم، استواری این بقاع متبرکه برای نسل‌های آینده را به‌ همراه دارد.

نجیبی‌فرد یادآور شد: محافظت از موقوفات و بقاع متبرکه بسیار مهم و حساس بوده و همکاری و همفکری همه مسئولان و مردم در این زمینه ضرورت دارد.

وی ابراز داشت: بر اساس آمار رسمی موجود، این شهرستان در حال حاضر افزون بر 85 رقبه موقوفه تجاری، مسکونی، مزروعی و اداری در نقاط شهری و روستایی دارد.

نجیبی‌فرد با اشاره به اینکه گچساران نسبت به دیگر شهرستان‌های استان از جایگاه مطلوبی در زمینه وقف برخوردار است، از مردم خیر خواست تا این سنت حسنه را در این شهرستان افزایش دهند.

وی تصریح کرد: در گچساران 135 اماکن متبرکه، 38 امامزاده و 97 مسجد وجود دارد که بیشتر این مکان‌های مذهبی به صورت نیمه‌تمام است.

نجیبی‌فرد گفت: از مجموع امامزادگان این شهرستان ساختمان 22 امامزاده هنوز تکمیل نشده است و با دارا بودن پیشرفت فیزیکی پنج تا 80 درصد، برای تکمیل نیاز به اعتبارات ویژه دارد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول