اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور عشایر فردوس:

خشکسالی جمعیت دامی عشایر فردوس را کاهش داده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایر فردوس گفت: بر اثر خشکسالی‌های متوالی در حال حاضر جمعیت دامی این شهرستان از 85 هزار به 45 هزار رأس کاهش یافته است.

خشکسالی جمعیت دامی عشایر فردوس را کاهش داده است

ولی‌الله داروغه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: مطالعه نیازها، چالش‌ها و امکانات سایت‌های اسکان عشایر برای انجام اقدامات زیربنایی، توسعه پایدار و ایجاد اشتغال از ضروریات است.

وی افزود: عشایر به عنوان جامعه تولیدکننده می‌توانند قطب توسعه‌ای باشند و در صورت حمایت، هدایت دولت و بهره‌گیری از منابع خدادادی و امکانات منطقه و همچنین مهاجرپذیر بودن سایت‌های اسکان می‌توانند در اشتغال‌زایی و افزایش تولید تاثیر بسزایی داشته باشند.

رئیس اداره امور عشایر فردوس با اشاره به 14 سال خشکسالی پیاپی از نصف شدن جمعیت دامی این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت دامی شهرستان فردوس از 85 هزار به 45 هزار رأس کاهش یافته است.

*اسکان 970 خانوار عشایری در فردوس

رئیس اداره امور عشایر فردوس از اسکان بیش از 970 خانوار شامل 6 هزار نفر در پنج سایت اسکان عشایری این شهرستان خبر داد و گفت: عده‌ای از عشایر شهرستان به سبب خشکسالی به مناطق عشایری سبزوار، نیشابور، بجستان و اسفراین کوچ کرده‌اند.

داروغه افزود: بیشترین تعداد عشایر شهرستان در سایت اسکان کجه با جمعیت بالای 100 خانوار ساکن هستند.

وی حفر و تجهیز یک حلقه چاه در منطقه میان ‌‌تک، تامین آب شرب انسان و دام در دشت میان تک، برقی کردن چاه‌های کشاورزی، مرمت و بهسازی قنات رجبیان، لایروبی و مرمت چاه‌های مالداری، تجهیز آب شرب کجه و احداث سکو و سرویس بهداشتی در مناطق عشایری را از اولویت‌های کاری امور عشایر فردوس در سال جاری برشمرد.

رئیس اداره امور عشایر فردوس با اشاره به نیاز شدید عشایر به آبرسانی سیار تصریح کرد: در حال حاضر برای تامین آب شرب دام عشایر به دو دستگاه تانکر آبرسان کمکی نیاز داریم.

داروغه تامین علوفه مورد نیاز دام با توجه به کمبود علوفه، پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و بلند‌مدت را از نیازهای ‌جامعه عشایری شهرستان فردوس عنوان کرد.

انتهای پیام/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول