اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم اوقاف فارس خبر داد

آموزش غیرحضوری برای حافظان قرآن در فارس

خبرگزاری فارس: مدیر اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم اوقاف فارس گفت: کلاس‌های آموزشی برای حافظان قرآن به صورت غیرحضوری در استان دایر شده است.

آموزش غیرحضوری برای حافظان قرآن در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مصطفی زائری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای حافظان قرآن به صورت غیرحضوری خبر داد و اظهار داشت: افرادی که تمایل به شرکت در کلاس‌های حفظ قرآن کریم دارند اما نمی‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند می‌توانند با ثبت‌نام در طرح "تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم" به صورت آموزش غیرحضوری از این فرصت بهره ببرند.

مدیر اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم اوقاف فارس که پیرامون طرح "تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم" سخن می‌گفت، افزود: در اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم، هدف ما معرفی حافظان جدید است.

وی خواستار همکاری تمام مسئولان دستگاه‌ها و نهادها برای اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در استان فارس شد و افزود: سهم فارس در نخستین مرحله تربیت 15هزار حافظ و قاری قرآن کریم است اما در اوقاف آمادگی آموزش 150 هزار حافظ و قاری قرآن را داریم.

زائری با بیان اینکه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری باید بسیج عمومی شکل گیرد، خاطرنشان کرد: وظیفه تمام فعالان فرهنگی و قرآنی این است که ظرفیت لازم برای آموزش و حفظ قرآن کریم را در بقاع متبرکه ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه همکاری دستگاه‌ها لبیک به رهبر معظم انقلاب در مورد تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور است، گفت: هم‌اکنون لزوم دنبال‌کردن موضوعات قرآنی به شکل حرفه‌ای بیش از گذشته احساس می‌شود و سازمان اوقاف مسئله آموزش و حفظ قرآن را نیز در کنار مسابقات بین‌المللی قرآن کریم قرار داده است.

مدیر اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم اوقاف فارس از اختصاص یک‌هزار جایزه زیارتی در اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم خبر داد و افزود: 700 سفر زیارتی به مشهد مقدس، 200 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، 15 سفر زیارتی عمره مفرده و 185 سفر زیارتی به قم از جمله جوایز زیارتی است که به شرکت‌کنندگان در طرح تربیت حافظان و قرآن کریم اختصاص می‌یابد.

وی همچنین از اعطای مدرک رسمی حفظ به شرکت‌کنندگان در این طرح خبر داد و تصریح کرد: از مزایای این طرح اعطای مدرک رسمی حفظ به شرکت‌کنندگان در دوره بوده است به گونه‌ای که حتی حافظان یک جزء قرآن نیز از سوی سازمان اوقاف گواهینامه معتبر دریافت می‌کنند.

زائری در ادامه از راه‌اندازی 101 هیئت قرآنی در شیراز خبر داد و گفت: این هیئت‌های قرآنی در یک‌ ماه اخیر راه‌اندازی شده‌اند و با حضور در مساجد، منازل، مجتمع‌های مسکونی و ... نسبت به برپایی کلاس‌های قرآنی اقدام می‌کنند.

وی در پایان گفت: 15 شهریور تا یکم مهر‌ماه امسال مربیان این هیئت‌های قرآنی در دوره آموزشی که به منظور تربیت آنها تشکیل می‌شود، شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول