اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه بیرجند:

نشر معارف قرآنی در دستور کار هیئت‌های مذهبی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: امام ‌جمعه بیرجند با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی باید به مسائل دینی توجه داشته باشند، گفت: نشر معارف قرآنی باید در دستور کار هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

نشر معارف قرآنی در دستور کار هیئت‌های مذهبی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی صبح امروز در نشست صمیمانه با مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی و مداحان در جایگاه افسران امام زمان (عج) هستند، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی باید در راستای تبیین فرهنگ ناب اسلامی تلاش کنند.

وی با تاکید بر توجه هیئت‌های مذهبی به مباحث قرآنی گفت: امروز باید قرآن و معارف قرآنی در دستور کار جدی هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

امام ‌جمعه بیرجند با اشاره به اینکه امروز در شرایط ویژه قرار داریم، افزود: شرایط جهانی به یک جنگ بزرگ فرهنگی رسیده است و هیئت‌های مذهبی باید متفاوت از گذشته در راستای فرهنگ ناب اسلامی تلاش کرده و توطئه دشمنان را خنثی کنند.

رضایی بیرجندی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی و مداحان باید دین را آنگونه که هست تبیین و ترویج دهند و به توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی توجه ویژه داشته باشند.

وی افسردگی، ناتوانی و مرگ را از دردهای امروز بشر دانست و گفت: دردهای امروز بشر ناشی از نادیده گرفتن مفاهیم و تعالیم قرآنی است.

امام ‌جمعه بیرجند به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: جاری بودن این فریضه واجب دینی در تمام جوانب مذهبی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تضمین‌کننده دین ما است.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین و جزو دستورات دین اسلام است، تصریح کرد: در فروع دین به این مسئله تاکید فراوان شده و در رساله‌های علمیه مراجع تقلید نیز مسائلی به این موضوع اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز به دست فراموشی سپرده شده است، گفت: در قرآن تاکید می‌شود که شما برای امت مسلمان بهترین امت هستید چراکه به این فریضه عمل می‌کنید و در جایی دیگر خداوند می‌فرماید گروهی از شما باید باشند که همیشه امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند.

امام‌ جمعه بیرجند امر به معروف و نهی از منکر را دارای دو اهمیت نقلی و عقلی دانست و ابراز داشت: در آیات و روایات و آموزه‌های دینی بر اهمیت نقلی تاکید شده است.

وی با اشاره به اهمیت عقلی تصریح کرد: این موضوع به آن معناست که انسان در صورت مشاهده یک حرکت غیر عرفی و شرعی همانند بدحجابی در جامعه امروز تذکر داده و به نوعی نهی از منکر کند.

رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه بهار مناجات با خداوند است، ادامه داد: مسلمانان باید در این ماه با خداوند خود مناجات بیشتری داشته باشند و انس بگیرند.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان باید خود را مدیریت کرد، گفت: باید در این ماه خود را ارزان نفروشیم و کمال استفاده را ببریم؛ عظمت ماه رمضان به نزول قرآن است و باید به آن توجه داشت.

انتهای پیام/ز10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول