اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی

25 هزار کارآموز گواهینامه فنی و حرفه‌ای اخذ کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته از 31 هزار و 158 نفری که در آزمون‌‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند 24 هزار و 751 نفر موفق به اخذ گواهینامه شدند.

25 هزار کارآموز گواهینامه فنی و حرفه‌ای اخذ کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند صبح امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال گذشته در سطح 16 مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات 8 هزار و 999 نفر در قالب یک‌میلیون و 950 هزار نفر ساعت، مهارت‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در سطح 119 آموزشگاه آزاد این مجموعه نیز 9 هزار نفر در قالب یک‌میلیون و 126 هزار نفر ساعت دوره‌های مهارت آموزشی را طی کرده‌اند.

وی به سایر دوره‌های آموزشی این مرکز در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: آموزش 180 نفر به صورت استاد و شاگردی در کارگاه‌ها به صورت انفرادی در قالب 65 هزار و 77 نفر ساعت در راستای اجرایی ساختن شعار "هر ایرانی یک مهارت و هر کارگاه یک آموزش" و آموزش 602 نانوا در قالب 30 هزار و 557 نفر ساعت از جمله این آموزش‌ها است.

 

* ایجاد 1300 فرصت شغلی توسط مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به تعهد ایجاد یک‌هزار فرصت شغلی توسط این مرکز در سال گذشته افزود: توانسته‌ایم در این راستا یک‌هزار و 300 فرصت شغلی در استان ایجاد کنیم که یک‌هزار نفر نیز موفق به دریافت تسهیلات 3 تا 5 میلیون تومانی شده‌‌اند.

 

* بهره‌‌مندی 72 نفر از اتباع بیگانه از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان

خوشایند از بهره‌مندی 72 نفر از اتباع بیگانه در قالب 26 هزار و 574 نفر ساعت از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته خبر داد و گفت: در بخش صنعت ساختمان نیز 3 هزار و 347 نفر در کلاس‌های آموزشی شرکت کردند که 2 هزار و 85 نفر موفق به اخذ گواهینامه شدند.

وی از تشکیل شورای پژوهش در راستای اجرایی ساختن اهداف و برنامه‌های آموزشی در این مجموعه خبر داد و افزود: این شورا در سال گذشته تشکیل شده و چهار طرح را اجرایی کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی همچنین از راه‌اندازی مرکز علمی و کاربردی مهارت در این مجموعه در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این مرکز در سه رشته آموزشی با مدرک دیپلم کارآموز ثبت‌نام کرده است که در سال جاری نیز به دنبال راه‌اندازی رشته‌های جدیدی در استان هستیم.

خوشایند از فعالیت 220 نفر کارمند رسمی، پیمانی و قراردادی در این مجموعه خبر داد و گفت: از 16 مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای استان هفت مرکز فاقد پست سازمانی هستند که طی یک ماه گذشته با کسب مجوز استخدام 60 نفر موفق به اخذ پست سازمانی برای این تعداد مرکز شدیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول