اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

اجرای طرح میقات‌الرضا (ع) به جذب توریست مذهبی رونق می‎بخشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: با اجرای طرح میقات‌الرضا (ع) در گلستان، جذب زائر و توریست مذهبی افزایش و رونق پیدا می‌کند.

اجرای طرح میقات‌الرضا (ع) به جذب توریست مذهبی رونق می‎بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‌الاسلام محمدجواد رئوف‎سیدنژاد در جلسه هم‎اندیشی مدیران دستگاه‎های اجرایی برای برگزاری همایش میقات‌الرضا که صبح امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان برگزار شد اظهار داشت: این طرح، علاوه بر جذب زائران مذهبی به بقاع متبرکه و امامزادگان (ع) می‎تواند با توسعه فعالیت‎های دینی و مذهبی، بقاع را به قطب فرهنگی تبدیل کند.

وی تصریح کرد: 10 امامزاده در حاشیه جاده گلستان برای اجرای این طرح پیشنهاد شد و پس از بررسی، امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان، امامزاده آق‎امام (ع) آزادشهر و امامزاده یحیی‎بن‎زید (ع) گنبدکاووس برای اجرای این همایش انتخاب شد.

توسعه و تجهیز سه امامزاده گلستان در اجرای میقات الرضا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در خصوص انتخاب امامزاده یحیی‎بن‎زید (ع) گنبدکاووس برای اجرای طرح میقات‌الرضا (ع) خاطر نشان کرد: گر چه این امامزاده در حاشیه جاده نیست، اما به دلیل موقعیت خاصی که در جذب زائر دارد آن را در اولویت این طرح قرار دادیم. 

رئوف‎سیدنژاد به میزان اعتباراتی که برای این طرح اختصاص داده شده اشاره کرد و یادآور شد: اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان از سوی استانداری برای این طرح تخصیص یافت و چیزی معادل 2 برابر این اعتبار نیز از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت وام قرض‎الحسنه برای توسعه و تجهیز 3 امامزاده اختصاص می‎یابد.

وی با بیان اینکه گلستان دومین میزبان همایش کشوری میقات‌الرضا (ع) است افزود: طرح میقات از سال 1388 توسط رئیس جمهور در راستای آموزش صحیح زائران حرم رضوی در بقاع متبرکه کلید خورد و ضمن آن تصمیم گرفته شد تا با ارائه برنامه‎های متنوع فرهنگی، حال و هوای معنوی در برگشت از حرم امام رضا (ع) در زائران باقی بماند.

شش استان میزبان طرح میقات‌الرضا هستند/گلستان دومین میزبان طرح میقات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح ابتدا از بقاع متبرکه‎ای که از تهران تا مشهد وجود داشت، انجام گرفت و بعد از آن مقرر شد تا اجرای این طرح به کل کشور تعمیم داده شود.

رئوف‎سیدنژاد با بیان اینکه مشهد مقدس به عنوان نخستین میزبان اجرای این طرح بوده است اذعان کرد: استان‎های خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، مازندران، گلستان و سمنان از جمله شش استان منتخب در اجرای طرح میقات‌الرضا هستند.

وی بیان داشت: با برگزاری طرح میقات‌الرضا (ع) و ایستگاه‎های زائران امیدوار هستیم تا زمینه توقف بیشتر زائران حریم رضوی در گلستان فراهم شود که این امر می‎تواند در موقعیت‎های شغلی و رونق اقتصادی استان نیز تاثیرگذار باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در پایان از دستگاه‎های اجرایی استان خواستار همکاری و مساعدت لازم به منظور باشکوه‎تر برگزار شدن این طرح شد.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول