اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کرمان در مجلس:

بودجه شناور را برای سال جاری پیشنهاد می‌کنیم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: بودجه شناور را برای سال جاری پیشنهاد می‌کنیم تا دست دولت برای اختصاص منابع باز باشد.

بودجه شناور را برای سال جاری پیشنهاد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار داشت: در سال جاری و در بحث فضای اقتصادی کشور، تحریم‌ها مشکلاتی را در زمینه ایجاد منابع ارزی برای فعالیت‌های اجرایی به وجود آورده و بر بودجه کشور اثر گذاشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه 80 درصد منابع بودجه‌ای کشور مرتبط با نفت و میعانات گازی است، قرار بود که ما از حوزه درآمدهای نفتی خارج شویم، اما هنوز این رویکرد وجود دارد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه نفت برای ما نعمت و نقمت بوده است، تصریح کرد: نعمت نفت به علت این است که به توسعه کشور کمک کرده است و نقمت آن نیز به این علت است که ما را به ساختاری رسانده که اگر روزی نفت تمام شود، هیچ چیزی برای پیشرفت نداریم.

این نماینده مجلس اذعان داشت: بودجه شناور را برای سال جاری پیشنهاد می‌کنیم تا دست دولت برای اختصاص منابع باز باشد.

پورابراهیمی افزود:‌ معاونان برنامه‌ریزی در استان‌ها باید متناسب با میزان پیش‌بینی قابل تحقق بودجه برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال جاری تغییرات خاصی ایجاد می‌شود، عنوان کرد: دستگاه‌ها باید برای این تغییرات آمادگی داشته باشند.

پورابراهیمی تصریح کرد: ظرفیت‌های اقتصادی نظام جمهوری اسلامی به نحوی است که ما هیچ‌گاه به بن‌بست در حوزه‌های مختلف نمی‌رسیم.

وی تحریم‌ها را توفیق خواند و ابراز داشت: با کاهش درآمدهای نفتی کشور را با ساختار جدید می‌سازیم.

پورابراهیمی خاطر نشان کرد: با تصمیم‌گیری در مجلس شورای اسلامی در مباحث اقتصادی پیشنهاد ستاد هماهنگی اقتصادی در کشور متشکل از سه قوه مطرح شد که این ستاد در واقع قرارگاه اقتصادی کشور است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات فعلی که به فرموده رهبری در جهاد اقتصادی قرار داریم، تعدیل نشدن وضعیت اختیارات مدیران است.

وی با اشاره به اقدامات گسترده در حوزه اقتصادی گفت: تحریم‌ها فرصت مناسبی برای شکوفایی بدون نفت است.

پورابراهیمی عنوان کرد: کاهش اعتبارات در سال جاری حتمی است و واقعیت‌های اقتصادی ما حاکی از این است که در این سال با سختی‌های اقتصادی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه دوران کنونی از دوران دفاع مقدس سخت‌تر نیست، تصریح کرد: در حال حاضر که فروش نفت ایران تحریم شده است، راهکارهایی را تعریف کرده‌ایم.

پورابراهیمی بیان داشت: دست دولت را باید برای رسیدن به تحقق برنامه باز بگذاریم، زیرا آیین‌نامه‌های فعلی برای دوران صلح اقتصادی است و پاسخگوی دولت نیست.

وی گفت: هر زمان که دشمنی‌ها‌‌ علیه ایران جدی‌تر می‌شود، اتحاد قوای سه‌گانه افزایش می‌یابد و اکنون فضای خاصی در کشور ایجاد شده است و همدلی و اتفاق نظر وجود دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ‌مطمئن هستیم، این مسیر اثرات مثبت بر ساختار ضعیف و غلط وابسته به نفت ما دارد و می‌توانیم ساختار فعلی را به یک ساختار جدید تبدیل کنیم.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول