اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهار ماهه نخست امسال

17 هزار نفر به کتابخانه‌های گچساران مراجعه کردند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران گفت: در چهار ماهه نخست امسال حدود 17 هزار نفر برای مطالعه کتاب به کتابخانه‌های این شهرستان مراجعه کرده‌اند.

17 هزار نفر به کتابخانه‌های گچساران مراجعه کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید فاضل شکرالله‌‌زاده امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گچساران با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، پیشرفت کشور بدون توسعه در بخش کتاب و کتابخوانی غیرممکن بوده که این موضوع نشان‌دهنده نقش حساس و مهم مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی است.

قرآن نشانه اهمیت اسلام به فرهنگ کتابخوانی است

وی افزود: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی انسان را به سمت پرورش ابعاد کمال‌آفرینی، آسمانی و روحانی هدایت می‌کند که این حقیقتی انکارناپذیر است.

شکرالله‌زاده یادآور شد: اهمیت کتاب و کتابخوانی از چنان جایگاهی برخوردار است که خداوند نخستین خطاب خود را به آخرین فرستاده‌اش پیامبر بزرگ جهان بشریت حضرت محمد(ص) "اقرأ" عنوان کرد و آخرین معجزه خاتم پیامبران را نیز کتاب آسمانی قرآن قرار داد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران خاطرنشان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد لزوم افزایش سرانه کتاب و کتابخوانی نشان‌دهنده اهمیت این ارزش فرهنگی در جامعه بوده و توجه بیشتر مسئولان در این زمینه ضرورت دارد.

شکرالله‌زاده با بیان اینکه علم دارای دو جهت ربانی و شیطانی بوده، عنوان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران زمینه ربانی و رشد اخلاقی علم‌آموزی را که مورد سفارش مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، دنبال کرده است تا در راستای ارتقای الهی و رحمانی وجود انسان قدم بردارد.

وی با تشریح گزارش عملکرد اداره انجمن کتابخانه‌های گچساران گفت: در حال حاضر این شهرستان با 10 کتابخانه دارای 7 هزار و 925 جلد کتاب بوده که این تعداد شامل 5 هزار و 214 عنوان کتاب در سطح گچساران است.

شکرالله‌زاده با بیان اینکه تعداد کتاب‌های امانت داده به متقاضیان در چهار ماهه نخست امسال 9 هزار و 971 نسخه بوده است، ادامه داد: تعداد مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های این شهرستان در چهار ماهه نخست امسال 16 هزار و 834 نفر برآورد شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران ابراز داشت: اعضای فعال کتابخانه‌های این شهرستان 6 هزار و 500 نفر است که از این تعداد 3 هزار و 635 نفر را خانم‌ها و 2 هزار و 863 نفر را نیز آقایان تشکیل می‌دهند.

همایش استانی مطالعه مفید در گچساران برگزار می‌شود

شکرالله‌زاده از برگزاری همایش استانی "مطالعه مفید" در گچساران خبر داد و تصریح کرد: برگزاری این همایش از مصوبات جلسات گذشته بوده که با حضور اساتید و نویسندگان مقالات مختلف در گچساران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مقدمات برگزاری این همایش با همکاری و همیاری اساتید دانشگاه فراهم و دبیرخانه آن نیز در کتابخانه مرکزی گچساران تشکیل شده است، افزود: برای برگزاری مطلوب این همایش در هفته کتابخوانی، برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول