اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

تشکیل مجمع خیرین کتابخانه‌ساز ضرورت مهم کوثر است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوثر تشکیل مجمع خیرین کتابخانه‌ساز در راستای گسترش فضای کتابخانه‌ای را مهمترین نیاز شهرستان کوثر اعلام کرد.

تشکیل مجمع خیرین کتابخانه‌ساز ضرورت مهم کوثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدسعدالله رئیس‌ساداتی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های کوثر اظهار داشت: هم اکنون در شهرستان کوثر نیازمند فضاهای ویژه کتابخانه‌ای هستیم و بر همین اساس فعالیت خیرین کتابخانه‌ساز می‌تواند در این راستا کارساز باشد.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی هر منطقه منوط به توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای است، افزود: ما بر اساس خواسته‌های مردم کوثر مبنی بر ارتقای سطح فرهنگ عمومی احداث کتابخانه مرکزی در این شهرستان را آغاز کردیم و زمین لازم برای احداث آن فراهم شده است.

فرماندار کوثر با تأکید بر اینکه ارتقای شاخص‌های فرهنگی نیازمند توجه همه مسئولان است، ابراز داشت: هیچ قصور و کم‌کاری از سوی هیچ یک از نهادها و دستگاه‌های اجرایی کوثر و مدیران پذیرفته نیست و همه باید در افزایش سطح فرهنگ منطقه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همه باید برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی شهرستان تلاش کنیم و هیچ کم کاری از سوی مدیران پذیرفتنی نیست.

این مسئول با بیان اینکه هم‌ اکنون 27 هزار جلد کتاب در پنج کتابخانه عمومی این شهرستان وجود دارد، افزود: برای هر نفر در این شهرستان یک جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی موجود است.

رئیس‌ساداتی تغییر رده‌بندی کتب، ایجاد اینترنت و نمایه نشریات برای استفاده پژوهشگران، افزایش تجهیزات کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و ایجاد کتابخانه روستایی را از اقدامات انجام شده برای تشویق مردم به مطالعه ذکر کرد.

وی در ادامه از عدم توجه مسئولان استانی به حل مشکلات و نیازهای کتابخانه‌های این شهرستان انتقاد کرد.

این مسئول وجود یک کتابخانه استاندارد در شهرستان کوثر را از ضروریات این شهرستان ذکر کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه و بهره‌مندی مردم از فرهنگ لازم، وجود یک کتابخانه استاندارد و مجهز جزو نیازهای به حق مردم منطقه و شهرستان محسوب شده و باید با تسریع در احداث آن شاهد تحول اساسی در عرصه کتابخانه‌ها باشیم.

وی همچنین تجهیز کتابخانه‌های عمومی به امکانات و تکنولوژی‌های روز را از اولویت‌های این حوزه عنوان و بر پیگیری این امر تأکید کرد.

فرماندار کوثر در ادامه با اشاره به پرداخت بخش عمده نیم درصد حق‌السهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری در سال 89 خواستار تسویه بدهی شهرداری شهر گیوی به کتابخانه عمومی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس‌ساداتی در پایان اظهار داشت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های نظام اسلامی باید همه مسئولان و دستگاه‌ها به موضوع کتاب، مطالعه و کتابخانه عمومی به صورت جدی و عملیاتی بپردازند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول