اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وضعیت کتابخانه‌ها در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد

کتابخانه‌های یاسوج جوابگوی جمعیت این شهر نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد کم کتابخانه‌ها در شهر یاسوج گفت: این شهر تنها سه کتابخانه عمومی دارد که جوابگوی جمعیت این شهر نیست.

کتابخانه‌های یاسوج جوابگوی جمعیت این شهر نیست

نادر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: کتابخانه‌ها از ضرورت‌های فرهنگی هستند که باید توجه بیشتری به آن‌ها شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یاسوج با این همه پراکنش جمعیتی و همچنین آمار بالای جمعیت آن، تنها سه کتابخانه دارد که به هیچ عنوان جوابگو نیست.

وی، هجوم و استقبال بسیار زیاد شهروندان، دانش‌آموزان و دانشجویان از کتابخانه مرکزی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را نشانه کمبود شدید کتابخانه در این شهر دانست و گفت:‌ این کتابخانه با سیل و هجوم متقاضیان مواجه است که خدمات‌دهی و پذیرش آن‌ها با مشکلات جدی روبه‌رو است.

حسینی ادامه داد: لازم است مسئولان این استان با توجه به رشد جمعیتی، گسترش و احداث مناطق جدید به فکر ساخت کتابخانه‌های بیشتری باشند زیرا کتابخانه‌ها از ضرورت‌های فرهنگ هستند.

وی به وجود هفت سکونت‌گاه غیر رسمی در یاسوج اشاره کرد و ابراز داشت: حداقل در این مناطق لازم است برای پاسخ به نیاز مردم، یک یا چند کتابخانه جدید احداث شود.

این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس قانون، شهرداری‌ها می‌توانند برای احداث کتابخانه زمین در اختیار قرار دهند و اداره‌کل راه و شهرسازی موظف است زمین مناسب برای ساخت کتابخانه را در اختیار این سازمان قرار دهد.

حسینی یادآور شد: باید از ظرفیت خیرین در ساخت کتابخانه بهره ببریم زیرا مطالعه یکی از زیربناهای توسعه است و ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که سرانه مطالعه را در استانمان بالا ببریم.

وی، تعداد کتابخانه‌های مرکز این استان را سه مورد خواند و خاطرنشان کرد: کتابخانه امام علی (ع)، کتابخانه امام خمینی (ره) و کتابخانه مرکزی یاسوج تنها کتابخانه‌های این شهر با وجود پراکنش زیاد مناطق و جمعیت آن هستند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول