اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی بویین‌زهرا خبر داد

عضویت 8 هزار شهروند در کتابخانه‌های عمومی بویین‌زهرا

خبرگزاری فارس: مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین‌زهرا گفت: در حال حاضر بیش از 8 هزار نفر از شهروندان بویین زهرایی عضو دائم کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.

عضویت 8 هزار شهروند در کتابخانه‌های عمومی بویین‌زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین، علی بالایی صبح امروز در جلسه کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه سرانه مطالعه کتاب در کشور در طول دو سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است، اظهار کرد: سرانه مطالعه کتاب و مجله در هر کشوری در حقیقت نشان‌دهنده این واقعیت است که آن جامعه تا چه‌ میزان در مسیر رشد و تعالی فرهنگ قرار دارد.

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه بیش از هشت کتابخانه عمومی در بخش‌های مختلف این شهرستان در حال حاضر دایر بوده و فعالیت می‌کنند، افزود: با کمک خیران و نیکوکاران تاکنون بیش از چندین عنوان کتابخانه عمومی مشارکتی نیز در بخش‌های مرکزی، دشتابی و رامند این شهرستان احداث و راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این نهاد در شهرستان بویین زهرا فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 74 با دو باب کتابخانه آغاز کرده است، تصریح کرد: کتابخانه مرکزی این شهرستان در حال حاضر با 500 متر زیر بنا در شهر بویین زهرا واقع شده و تاکنون نیز برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای توسعه این کتابخانه با همت و تلاش مسئولان صورت گرفته است.

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه از ابتدای سال 1386 تاکنون شاهد رشد و افزایش دو برابری حجم درخواست‌ها برای عضویت در کتابخانه‌های عمومی و تخصصی این شهرستان بوده‌ایم، عنوان کرد: باید سعی کرد تا با توجه دایم به زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌های منسجم‌تر، جامعه را به سوی آرمان‌های اصلی هدایت کرد و موجب شکست و نابودی طراحی‌های دشمنان در عرصه تهاجم فرهنگی و شبیخون جنگ نرم شد.

بالایی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 8 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان بویین زهرا هستند، اعلام کرد: در سال جاری برنامه‌های متنوعی در حوزه کتابخوانی و ترویج امور فرهنگی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش این شهرستان اجرا شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

وی ابراز کرد: امیدواریم که با تلاش و مجاهدت هرچه بیشتر نهاد‌های فرهنگی شاهد رشد و رونق عرصه‌های فرهنگی در نظام اسلامی باشیم.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول