اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان خبر داد

کمک 2.5 میلیارد ریالی به مؤسسات قرآنی هرمزگان/ فعالیت 45 موسسه قرآنی در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه بیش از 45 موسسه قرآنی در این استان فعال است، از رسیدن حجم کمک‌ها به این مؤسسات در سال جاری به بیش از 2.5 میلیارد ریال خبر داد.

کمک 2.5 میلیارد ریالی به مؤسسات قرآنی هرمزگان/ فعالیت 45 موسسه قرآنی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین علی مریدی‌زاده عصر پنج‌شنبه در نشستی مرتبط با فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: گسترش پایگاه‌های قرآنی، دینی و اسلامی یکی از اهداف بلندمدت و مستمر نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه این حرکت، در مقابله و مواجهه با تهدیدهای نرم‌افزاری و فرهنگی دشمنان است، افزود: استان هرمزگان نیز در این خصوص از اولویت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در این استان از جایگاه و حجم قابل توجهی برخوردار است، اضافه کرد: هرمزگان از جمله استان‌هایی است که در آن مردم به طور خودجوش اهمیت زیادی به امور و فعالیت‌های قرآنی می‌دهند که وجود موسسات قرآن و فعالیت‌ آنها در سال‌های اخیر سبب هماهنگی و تاثیرگذاری بیشتر امور مذکور شده است.

مریدی‌زاده در ادامه از کمک مالی 750 میلیون ریالی به مؤسسات قرآنی استان هرمزگان خبر داد و افزود: این اعتبار با همکاری مرکز ترویج و اشاعه فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای کمک به تکمیل پروژه‌های ساختمانی مؤسسات قرآنی هرمزگان اختصاص داده شده است.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از 45 مؤسسه قرآنی در سراسر هرمزگان مشغول فعالیت هستند که وظیفه ترویج فرهنگ قرآنی و اشاعه مبانی دینی و اسلامی را در میان اقشار مختلف به عهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار جهت کمک و حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جذب و هزینه شده است.

مریدی‌زاده در پایان اظهار امیدواری کرد خانواده‌های هرمزگانی به ویژه در فصل تابستان توجهی بیش از پیش به امور قرآنی و فرستادن فرزندان خود به دوره‌های قرآنی موجود در سطح استان معطوف دارند.

این مسئول گفت: پرداختن افراد در سنین کودکی به امور دینی و قرآنی می‌تواند، تاثیرات آموزش‌ها را در سنین بزرگ‌سالی نیز ماندگار کند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول