اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اعلام کرد

کمبود نیروی انسانی در پایه ابتدایی/ ثبت‌نام 18 هزار کلاس اولی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در قم به 3 هزار و 926 نفر نیرو نیاز داریم گفت: کمبود نیروی ما به طور خالص در دوره ابتدایی 290 نفر است.

کمبود نیروی انسانی در پایه ابتدایی/ ثبت‌نام 18 هزار کلاس اولی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدحسین امین‌جعفری شب گذشته در گردهمایی شورای معاونین اداره‌کل آموزش و پرورش استان و مدیران و معاونین مناطق که با حضور وزیر آموزش و پرورش در خانه معلم قم برگزار شد به ارائه گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش قم پرداخت و گفت: 15 مجتمع‌ آموزشی در شهر قم ایجاد کردیم که این تعداد نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده است.

وی از زیرپوشش قرار گرفتن 52 واحد آموزشی خبر داد و اظهار کرد: 22 مجتمع آموزشی هم در روستاها فعال است که همه مدارس روستا زیر پوشش این مجتمع‌ها هستند و 6 هزار و 635 دانش‌آموز روستایی زیر پوشش مجتمع‌های آموزشی روستایی قرار دارند.

وی با اشاره به امضای 18 تفاهم‌نامه از طریق معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش قم با سایر دستگاه‌های استان خاطر نشان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه‌ها یک میلیارد و 360 میلیون تومان به اداره کل آموزش و پرورش استان کمک شده است.

امین‌جعفری از اهدای کتاب به کتابخانه‌های مدارس استان در قالب طرح یاد یار مهربان خبر داد و ابراز کرد:‌ 600 میلیون تومان کتاب به کتابخانه‌های مدارس به صورت رایگان اهدا شد که نیمی از این مبلغ توسط آموزش و پرورش استان تأمین شده است.

وی راه‌اندازی 20 مدرسه تخصصی قرآن را مورد توجه قرار داد و افزود: با وجود اینکه سهم ما راه‌اندازی 14 مدرسه قرآنی بود ما این تعداد را در مناطق و نواحی به 20 مدرسه افزایش دادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همچنین خاطر نشان کرد: در حالی که سهمیه ما در طرح ملی حفظ قرآن 36 هزار نفر بود، اما 40 هزار و 750 نفر در قم در طرح ملی حفظ قرآن شرکت کردند.

وی با اشاره به آمار نیروی انسانی برای پیاده کردن نظام 6.3.3 اظهار کرد: آموزش و پرورش استان قم در کل 3 هزار و 926 نفر نیرو دارد که از این تعداد 3 هزار و 43 نفر آن موجود است ولی با کمبود 883 نیرو مواجه است.

امین‌جعفری ادامه داد: البته 523 نفر از این کمبود نیرو از طریق جذب فارغ‌التحصیلان تربیت معلم، آموزشیاران نهضت، نیروهای قرارداد کار معین، انتقالی از استان‌های دیگر، بازگشت از سایر دوره‌ها، استمرار کار افراد بازنشسته و سرباز معلم تأمین شده است و کمبود نیروی استان به طور خالص در دوره ابتدایی 290 نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم در ادامه با بیان اینکه به 3 هزار و 968 کلاس نیاز داریم ابراز داشت:‌ از این میزان 2 هزار و 240  کلاس موجود است و مابقی از سایر پروژه‌ها تأمین شده است.

وی همچنین با اشاره به آمار مدارس نوبت دوم اظهار کرد: در ابتدای سال گذشته 122 نوبت دوم داشتیم که امسال این میزان به 142 مدرسه رسیده است زیرا حدود 20 هزار کلاس اولی داریم و به دلیل کلاس ششم در مدارس ابتدایی خروجی نداریم.

امین‌جعفری افزود: در مقطع راهنمایی نیز 109 مدرسه نوبت دوم داشتیم که این عدد به 82 مدرسه کاهش پیدا کرده است و در دوره متوسطه نیز 51 مدرسه نوبت دوم داشتیم که این تعداد تغییر نکرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث ساخت و ساز امسال 111 پروژه در دست اجرا داریم، گفت: از این تعداد 9 مدرسه ابتدایی، پنج مدرسه راهنمایی، هفت مدرسه متوسطه و یک مدرسه قرآنی و مابقی سالن ورزشی است که 36 پروژه در مهر ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به طرح هوشمندسازی مدارس اظهار کرد: در این خصوص سال 90 مبلغ 250 میلیون تومان استاندار قم کمک کرد و در نهایت یک میلیارد و 200 میلیون تومان در این زمینه اعتبار اختصاص داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از کسب رتبه‌های برتر دانش‌آموزان قمی در سطح کشور پرداخت و یادآور شد: ‌دو رتبه اول در مسابقات علمی و عملی هنرستان‌ها، کسب رتبه نخست کشوری در جشنواره هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، رتبه دوم جهانی در مسابقات جهانی نقاشی، کسب 250 رتبه سه رقمی در کنکور سراسری، افزایش درصد قبولی نسبت به سال گذشته، کسب رتبه اول کشوری در درس حسابان، کسب رتبه کشوری در مسابقات کتاب‌خوانی با محتوای روان‌شناسی و... از جمله افتخارات دانش‌آموزان قم است.

امین‌جعفری کسب رتبه اول در رسانه دیجیتال، کسب رتبه برتر در پنجمین جشنواره محتوای الکترونیک رتبه برتر، کسب 14 عنوان رتبه کشوری در محتوای الکترونیکی، کسب رتبه اول با موضوع دشمن‌شناسی از دیدگاه قرآن و نهج‌البلاغه و کسب سه رتبه توسط دانش آموزان استثنایی را از دیگر افتخارات دانش‌آموزان قم برشمرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری در پایه ششم ما 588 کلاس خواهیم داشت خاطر نشان کرد: تعداد ورودی ما امسال در ابتدایی تا حال حاضر حدود 18 هزار نفر است ولی پیش‌بینی می‌کنیم این میزان به 20 هزار نفر افزایش یابد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول