اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

تهیه بانک اطلاعات حافظان و قاریان قرآن خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر کانون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: تهیه بانک اطلاعات حافظان و قاریان قرآنی استان هم‌زمان با برپایی هفتمین نمایشگاه قرآن کریم بجنورد آغاز شد و هم اکنون در حال اجرا است.

تهیه بانک اطلاعات حافظان و قاریان قرآن خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام احمد محمدی اظهار کرد: تهیه و راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعات حافظان و قاریان استان در راستای برنامه‌ریزی برای تأمین زیرساخت‌های جامعه قرآنی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت از آنان در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه خراسان‌شمالی نخستین استان اقدام‌کننده در کشور برای تهیه و راه‌اندازی این سامانه است، گفت: شروع این طرح هم‌زمان با برپایی هفتمین نمایشگاه قرآنی بجنورد آغاز شد.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: در حال حاضر در گام نخست ثبت مشخصات و اطلاعات حافظان و قاریان قرآنی که متخصص و حائز رتبه در زمینه‌های قرائت، حفظ، تفسیر و سایر رشته‌های قرآنی هستند و یا دوره‌های آموزش و مدارج دانشگاهی در زمینه‌های یاد شده را گذرانده‌اند، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از تمامی حافظان و قاریان قرآنی دعوت می‌شود تا برای ثبت نام اقدام کنند، اظهار کرد: آنان می‌توانند برای ثبت نام به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند و یا با حضور در این نمایشگاه در غرفه‌های موسسه قرآنی بهشت انتظار و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به صورت مکتوب ثبت‌نام کنند.

مسئول دفتر کانون و قرآن عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی تاکید کرد: از نهادهای متولی قرآن در استان نیز دعوت می‌شود به منظور تکمیل این طرح با این نهاد همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از تکمیل ثبت نام در مرحله نخست، گردهمایی با حضور فعالان و خادمان قرآنی در استان برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، حافظان و قاریان قرآنی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم الکترونیکی به آدرس khsh.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول