اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش 40 درصدی تولید عسل در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش 40 درصدی تولید عسل در این استان خبر داد.

افزایش 40 درصدی تولید عسل در چهارمحال و بختیاری

برزو هیبتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر هزار تن عسل در این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به تنوع گونه‌های گیاهی در این استان، گفت: تاکنون در این استان یک هزار و 400 گونه گیاهی شناسایی شده است.

هیبتیان کیفیت عسل تولیدی این استان را بسیار مرغوب توصیف کرد و گفت: به دلیل اینکه چهار‌محال و بختیاری استان پایلوت گیاهان دارویی است و از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار است، عسل با طعم، ارزش غذایی و دارویی عالی تولید می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شناساندن جایگاه واقعی زنبور عسل در افزایش کمی و کیفی انواع محصولات کشاورزی و حفظ محیط زیست از طریق گرده‌افشانی، توجه به اصلاح‌ نژاد زنبور عسل در راستای افزایش تولید و کاهش هزینه‌های آن از مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی این بخش در سال‌جاری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری 120 هزار کندوی عسل مدرن دارد، گفت: وجود 417 کندوی بومی و 100 کندوی مهاجر از دیگر قابلیت‌های این بخش محسوب می‌شود.

هیبتیان خاطرنشان کرد: ارزش غذایی، درمانی و تاثیر زنبور در باروری باغات و گرده‌افشانی موثر طبیعی بر کسی پوشیده نیست و استان چهارمحال و بختیاری نیز با تولید عسل نمونه شهرتی در کشور بدست آورده است.

وی با اشاره به اهمیت عسل و زنبورداری و تلاش جهاد کشاورزی برای برطرف کردن مشکلات و نارسائی‌های احتمالی در این حوزه بیان داشت: ما با همراهی اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و مجموعه صنفی زنبورداران در تلاش هستیم تا مشکلات و نارسائی‌های این بخش را احصا کرده و با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کنیم.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول