اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اردبیل:

عسل‌های کنار جاده‌ در اردبیل غیر‌استاندارد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت:‌ عسل‌های رنگینی که در کنار جاده‌ها در معرض فروش گذاشته شده است غیر‌استاندارد و اغلب آمیخته به مواد شیمیایی است.

عسل‌های کنار جاده‌ در اردبیل غیر‌استاندارد است

هاشم علایی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در جمع‌آوری عسل‌های ارائه شده در کنار جاده‌ها دخالتی نداریم و این وظیفه دستگاه‌های نظارتی همچون بهداشت و اماکن است که با برخورد جدی نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما در حیطه وظایف خود در تولید عسل بر واحدهای تولیدی و صنعتی نظارت داریم و نسبت به صدور نشان استاندارد بعد از انجام آزمایش‌ها و مراحل مختلف اقدام می‌کنیم اما اینکه دخالت مستقیم در جمع‌آوری محصول بی‌کیفیت و فاقد مهر استاندارد داشته باشیم چنین اختیاراتی در حیطه وظایف و پیگیری‌های ما نیست.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل یادآور شد: ما تمام تولید‌کنندگان عسل در استان را مکلف کردیم تا نشان استاندارد دریافت کرده و بدون در نظر گرفتن کیفیت از تولید انبوه پرهیز کنند چرا که شهرت استان اردبیل که به تولید عسل و محصولات لبنی است نباید به دلیل قصور و کوتاهی برخی از سود‌جویان لکه‌دار شود.

علایی در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در حوزه استاندارد‌سازی محصولات و تولیدات عرضه شده در بازار گفت:‌ ما موضوع استانداردسازی آسانسور‌ها را در مجتمع‌ها و ساختمان‌های عظیم جدی گرفتیم و معتقدیم با پیگیر موضوع از بروز و ظهور برخی آسیب‌ها و خطرات احتمالی جلوگیری کرده و جلوی عواقب ناگوار حوادث ناشی از فعالیت آسانسور‌های فاقد کیفیت گرفته می‌شود.

این مسئول در گفت‌و گو با خبرنگار فارس عنوان کرد: ما در انجام وظایف قانونی‌مان نه تنها توصیه‌پذیر نیستیم بلکه سعی داریم حقانیت‌مان را در انجام مطلوب وظایف و اختیارات به منصه ظهور برسانیم و شایستگی‌ها را در انجام وظایف نشان دهیم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل از همکاری خوب با شهرداری برای استاندارد‌سازی وسایل شهر‌بازی در تمام پارک‌ها و فضاهای تفریحی خبر داد و افزود: در نشست اخیری که با شهرداری اردبیل داشتیم مقرر شد بعد از استاندارد‌سازی کامل و جامع وسایل شهر‌بازی این مجموعه‌ها به سرویس‌دهی خود ادامه دهند تا دیگر شاهد بروز حوادثی تلخ همچون حادثه شورابیل نباشیم.

علایی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس بیان داشت: استاندارد و تحقیقات صنعتی برای اولین بار این موضوع را مورد هدف‌گذاری خود قرار داده است چرا که به نظر می‌رسد بخش عظیمی از دستگاه‌های شهر‌بازی از استاندارد لازم برخوردار نبوده و امکان بروز حوادثی وجود دارد که به همین دلیل از پیمانکاران سابق و جدید خواسته‌ایم برای دستگاه‌های شهربازی خود گواهی اجباری استاندارد را دریافت کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول