اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان‌رضوی:

بیش از 12 هزار واحد صنفی در مشهد بازرسی شد

خبرگزاری فارس: مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای مردادماه تاکنون بالغ بر 12 هزار و 225 واحد صنفی در مشهد بازرسی شده که از این تعداد حدود 1345 پرونده به بازرسی معرفی شد.

بیش از 12 هزار واحد صنفی در مشهد بازرسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هاشم جهان‌نوش صبح امروز در جمع خبرنگاران در ‌جلسه‌ای با محوریت گشت خودرویی طرح تشدید بازرسی‌ها، اظهار کرد: در طول سال با توجه به موقعیت استان خراسان‌رضوی به ویژه شهر مشهد طرح‌های نظارتی خاصی را برگزار می‌کنیم که از جمله آن می‌توان به طرح ضیافت ماه رمضان طرح ضیافت اشاره کرد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان‌رضوی گفت: از 31 تیرماه سال جاری تاکنون بالغ بر 12 هزار و 225  واحد صنفی در مشهد بازرسی شده که از این تعداد حدود یک‌هزار و 345 پرونده جهت بازرسی به تخلفات آنها معرفی شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح مقدمات آن قبل از ماه رمضان صورت گرفته و در طول این ماه به صورت اجرایی کار نظارت صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر طرح‌های نظارتی خاص در ایام مختلف افزود: هدف از این طرح‌ها نظارت ویژه بر صنوف خاص، کالاهای خاص و خدمات خاص است.

جهان‌نوش ادامه داد: در طول ماه رمضان کالاهای غذایی مدنظر اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، برنج و لبنیات بیشتر مورد توجه مردم قرار می‌گیرد و سازمان، نظارت ویژه‌ایی را در این ماه بر روی این اصناف به عمل می‌آورد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: اهم تخلفات واحدهای صنفی گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت بر روی کالاها و عدم صدور صورت حساب است که بیشترین موارد تخلفات در واحدهای صنفی را شامل می‌شود.

جهان‌نوش با اشاره به اینکه بیشترین شکایات مردم از واحدهای صنفی گران‌فروشی است، اظهار کرد: با توجه به شکایات مردم در خصوص گرانی مرغ در هفته اخیر در بیشتر واحدهای صنفی سطح شهر، سازمان نظارت، از 4 هزار واحد صنفی بازرسی به عمل آورده و بالغ بر یک دهم این واحدهای صنفی متخلف شناخته شده را برای رسیدگی به پرونده تخلف آنها به سازمان فرستاده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ از چند روز پیش سیر نزولی داشته،افزود: در پی کاهش قیمت مرغ تقاضای مردم نیز کاهش پیدا کرده و عرضه مطلوبی از سوی واحدهای صنفی به عمل آمده و مردم می‌توانند با توجه به نیاز روزانه خود مرغ مصرفی را تهیه کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان‌رضوی تصریح کرد: سازمان نظارت و بازرسی دارای 6 پایگاه نظارتی دارد و حدود 170 بازرس که مجموع ناظران سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان نظارت در سطح خراسان‌رضوی است.

جهان‌نوش بیان کرد: متناسب با حجم کار سازمان نظارت و بازرسی، تعداد بازرسان و پایگاه‌های نظارتی برای 33 منطقه خراسان‌رضوی با کمبود مواجه است که این امر یکی از مشکلات عمده و اساسی این سازمان به شمار می‌آید.

وی در خاتمه عنوان کرد: تلفن تماس مردم برای رسیدگی به شکایات آنها 124 است که در طول شبانه روز پاسخگو است و تلفن ارتباط مستقیم با واحد شکایات مجمع امور صنفی 05117283344 است که به صورت مستقیم ‌می‌توانند شکایات خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول