اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

عسل کنار جاده‌های اردبیل سالم نیست

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: عسل عرضه شده در کنار جاده‌های اردبیل از لحاظ بهداشتی و تغذیه‌ای سالم نیست و باید به هر طریق ممکن این وضعیت را به گوش همه مردم برسانیم.

عسل کنار جاده‌های اردبیل سالم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحسین صابری عصر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی در اردبیل اظهار داشت: شهرداری سرعین باید نسبت به فعال کردن سرویس‌های بهداشتی تعطیل شده با همراهی میراث فرهنگی اقدام کند و با تأمین زمین از طرف شهرداری و تأمین اعتبار از سوی میراث فرهنگی کمبودها در این زمینه برطرف شود.

وی ضرورت تعطیلی کشتارگاه سنتی و تأمین گوشت قصابی‌های سرعین را از طریق کشتارگاه صنعتی اردبیل یادآور شد و تصریح کرد: هر کس بدون مهر دامپزشکی گوشتی را عرضه کند، متخلف است و باید با آن برخورد کرد.

صابری در ادامه سخنان خود ضرورت ساماندهی ارایه سرویس در آب درمانی گاومیش‌گلی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: بهره‌بردار این پروژه حق ندارد بیش از 400 نفر که ظرفیت معمولی این مجموعه است، بلیط بفروشد و یا فردی را داخل آب درمانی کند که امور آب باید به تهیه بلیت و عرضه 400 بلیط در هر سانس نظارت داشته باشد تا کار خلاف و اجحافی در حق دیگران صورت نگیرد.

این مسئول از امور آب استان خواست آب گرم یل‌سویی را به سرعت به بخش خصوصی واگذار کند و از بهره‌برداری به نفع نهاد خاص پرهیز کند.

وی با انتقاد از برخی شهرداری‌های استان در اخذ رقم بالای هزینه حفاری‌ها و ممانعت از حفاری‌های کوتاه مدت اضافه کرد: هر دستگاه خدماتی در سطح شهر با تعهد 10 روزه حفاری کرده و ترمیم آسفالت را انجام دهد شهرداری مجاز است مجوز صادر کرده و این کار به سرعت انجام گیرد چرا که در برخی از شهرها شاهد آن هستیم که شهرداری از انجام حفاری‌ها ممانعت کرده و پول مازادی را می‌خواهد که به نظر می‌رسد این کار تخلف باشد.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل بیان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز می‌توانند با نرخ تعیین شده هزینه آسفالت را به شهرداری پرداخت کنند و در کمتر از 48 ساعت می‌توان کار حفاری را انجام داده و مرمت و بهسازی را به سرعت انجام دهند.

صابری از امور آب استان خواست به سرعت بحث رقوم برداشتی آب سد یامچی و اجرای طرح تصویب شده در این زمینه را عملیاتی کند و با انتخاب پیمانکار طرح به سرعت عملیات اجرایی را پی بگیرد.

وی هرگونه بهانه‌گیری در زمینه اجرای این پروژه را نامطلوب توصیف کرد و ادامه داد: در مناقصه محدود نیازی به فرصت‌سوزی وجود ندارد و باید ظرف یک روز تمام مراحل قانونی با نظارت بازرسی صورت گرفته و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی پروژه شروع شود.

آب اردبیل دارای تمام استانداردهای کشوری است

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود از آب و فاضلاب شهری استان قدردانی کرد و وسواس به خرج داده شده در این زمینه را برای کنترل و آزمایش مکرر آب شرب توسط دانشگاه علوم پزشکی ستود و گفت: این اقدام در مسیر تأمین سلامت مردم است و باید قدر چنین حرکت‌های ارزشمند را دانست.

صابری با اشاره به رفع برخی مشکلات احتمالی در این زمینه افزود: آب و فاضلاب شهری با انجام فرآیند متعدد باید در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ما مجاز نیستیم در برخورد با افراد متخلف اغماض و کوتاهی کنیم و شایسته است به هر نحوه ممکن با عسل فروشی‌های تقلبی در کنار جاده‌ها برخورد شود و حتی با زدن تابلو و به کارگیری جارچی‌های اطلاع‌رسانی در این زمینه به نحوی عمل کنیم تا مردم از این عسل‌ها خرید نکنند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول