اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر شوراهای استانداری البرز:

سیستم دفن زباله در استان البرز متحول می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر شوراهای استانداری البرز و نماینده استاندار در جلسات ساماندهی سیستم‌های دفن زباله، گفت: بر اساس برنامه‌ای که در دست اجرا داریم، شیوه و سیستم‌های جمع‌آوری و دفن زباله در البرز تغییر کرده و متحول می‌شود.

سیستم دفن زباله در استان البرز متحول می‌شود

محمدرضا البرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج گفت: با تغییر شیوه‌های زندگی و گرایش به شهرنشینی و همچنین تفاوت الگوهای مصرف نسبت به دهه‌های گذشته، میزان، حجم و نوع زباله تولید شده در شهرها نیز در مقایسه با گذشته متفاوت شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین نوع و حجم تولید زباله به ویژه در شهرهای بزرگ نسبت به دهه‌های اخیر تغییر کرده و حجم زیادی از زباله‌های تولید شده برای محیط زیست آسیب‌های جدی و جبران ناپذیر دارند.

نماینده استاندار البرز در کمیته ساماندهی دفن زباله این استان ادامه داد: به همین دلیل امروزه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مسائلی که در مدیریت شهری مطرح می‌شود، مربوط به نحوه جمع‌آوری، دفن و بازیافت زباله است.

حمایت استانداری البرز از طرح‌های بازیافت زباله

البرزی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای دفن و بازیافت زباله در استان البرز صورت می‌گیرد؟ گفت: به دلیل مهاجرت‌پذیر بودن شهرستان‌های استان به ویژه کلانشهر کرج، ما طی سال‌های اخیر شاهد افزایش جمعیت این مناطق بوده و به طور طبیعی این رشد جمعیتی منجر به افزایش تولید زباله نیز شده است.

وی بیان داشت: به همین دلیل مباحث مختلفی در ادارات زیر مجموعه استان البرز برای کنترل این امر صورت گرفته و کمیته‌ای با هدف بررسی و طراحی راهکارهای مناسب برای استانداردسازی دفن زباله تشکیل شده است.

مدیر کل دفتر شوراهای استانداری البرز افزود: در حال حاضر اکثر زباله‌های تولید شده در شهرهای بزرگ استان البرز از جمله کرج در چند منطقه به ویژه محدوده معروف به "حلقه دره" دفن می‌شوند.

البرزی ادامه داد: در تلاش هستیم که راهکاری مناسب برای ساماندهی و استانداردسازی دفن زباله در استان البرز طراحی کنیم که با اجرای آن کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

این مسئول تاکید کرد: البته این راهکارها برای کوتاه‌ مدت مفید و موثر خواهد بود و هدف اصلی استانداری البرز، حرکت به سمت بازیافت کامل زباله‌های تولید شده در این استان است.

وی در پایان اعلام کرد: بنابراین استانداری البرز حمایت‌هایی از طرح‌های بازیافت زباله بخش خصوصی در دستور کار دارد و امیدوار هستیم با ارائه تسهیلات به این پیمانکاران این طرح‌ها، شاهد استفاده صحیح از دانش بازیافت زباله در استان البرز باشیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول