اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خبر داد

وجود شدیدترین خشکسالی‏های کشور در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی‌ها نشان می‎دهد که استان بوشهر در شرایط خشکسالی کشور شدیدترین خشکسالی‎ها را دارد و در وضعیت خطرناکی است.

وجود شدیدترین خشکسالی‏های کشور در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر نادر شفی‌خدایی صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: روند تغییرات دمایی فعلی استان نسبت به 10 سال گذشته رو به افزایش است به طوری که گرمای دو روز پیش استان دمای 46 درجه با رطوبت 71 درصد ثبت شده که این شرایط از لحاظ زیست محیطی بسیار خطرناک است.

شفی خدایی اضافه کرد: با توجه به بررسی‎های انجام شده در سال زراعی جاری استان بوشهر از نظر میزان بارندگی جزء آخرین استان‎های کشور است و بر اساس آمارهای موجود بخش جنوبی استان کمترین بارش را داشته و برای بخش شمالی استان نسبت به مابقی نقاط بارندگی بهتری ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه شرایط افزایش دما در استان بوشهر تا مهرماه همچنان ادامه دارد به پدیده گرد و غبار در استان بوشهر نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری 25 روز گرد و غبار تاکنون با دید زیر دو کیلومتر در استان بوشهر ثبت شده است.

وی بیان کرد: این در حالی است که بر اساس بررسی‎ها در سال‎های گذشته به ویژه سال 87-88، 96 روز گرد و غبار در استان داشته‎ایم.

شفی خدایی یادآور شد: پدیده گرد و غبار و کاهش بارش تقریبا ارتباط مستقیمی با هم دارند که در صورت ادامه این پدیده انتظار کاهش بارندگی را در استان خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: مجموعه شرایط خشکسالی، گرد و غبار و افزایش دما در استان بوشهر شرایط سختی را از نظر زیستی برای مردم استان فراهم کرده است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول