اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اجرای طرح شبنم

55 مورد بازرسی از صنوف اسدآباد انجام شده است

خبرگزاری فارس: رئیس صنعت، معدن و تجارت اسدآباد گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و اجرای طرح شبنم در شهرستان اسدآباد 55 مورد بازرسی از صنوف انجام شده است.

55 مورد بازرسی از صنوف اسدآباد انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، علی حیدری صبح امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اسدآباد با اشاره به اجرای طرح شبنم در سطح شهرستان در ماه گذشته، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح 5 هزار بارکد از طریق سامانه گرفته و روی اجناس مورد تایید نصب شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح شبنم در سطح شهرستان اسدآباد 55 مورد بازرسی انجام شده است، افزود: از این تعداد بازرسی 15 مورد آن تخلف و 40 مورد تبرئه شدند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت اسدآباد در ادامه با اشاره به اینکه کالاهای مشمول طرح شبنم شامل لوازم خانگی، رایانه‌ای، صوتی و تصویری، دستگاه‌های پزشکی است، تصریح کرد: ارزش کل کالاهای جمع‌آوری شده در سطح شهرستان که شامل لوازم خانگی است بیش از 45 میلیون ریال است.

حیدری از بسته شدن سامانه ثبت کالاهای طرح شبنم خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی به صنوف از طریق بلندگو در سطح شهرستان انجام شده و ثبت فرم خوداظهاری نیز از صنوف مختلف صورت گرفته است.

فرماندار اسدآباد هم با بیان اینکه موضوع قاچاق کالا در سطح کشور به عنوان موضوعی مهم مطرح است، گفت: در سال‌های گذشته قاچاق کالا در سطح کشور 10 میلیارد دلار بوده که با اجرای طرح‌های مختلف مبارزه با قاچاق کالا این میزان به 5 میلیارد دلار رسیده است که هنوز هم برای پایین آوردن قاچاق کالا نیاز به فعالیت بیشتر است.

مصطفی آزادبخت اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده به ازای هر یک میلیارد دلار واردات قاچاق کالا 100 هزار فرصت شغلی از دست می‌رود که می‌طلبد با برخورد قاطع با متخلفان برای ورود قاچاق کالا موجب ایجاد اشتغالزایی در سطح شهرستان شویم.

وی در ادامه با تأکید بر ناامن کردن راه‌های فرعی برای ورود کالاهای قاچاق از نیروهای انتظامی خواست بیشتر در این زمینه تلاش کنند.

لازم به ذکر است از ابتدای امسال تاکنون بیش از 2 هزار نخ سیگار، 933 لیتر مشروبات و 3 هزار و 277 بطری مشروبات الکلی خارجی توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول