اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تبلیغات اسلامی نهاوند:

15 خانه قرآن روستایی در نهاوند افتتاح شده است

خبرگزاری فارس: سرپرست تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: تاکنون 15 خانه قرآن روستایی در سطح شهرستان نهاوند افتتاح شده است.

15 خانه قرآن روستایی در نهاوند افتتاح شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام حسین گروسی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین خانه قرآن روستایی در روستاهای بخش مرکزی در مرکز روستای بیان نهاوند اظهار کرد: خانه‌های قرآنی نقش مهمی در ترویج علوم قرآنی و معنویت در سطح روستاها دارد بنابراین تلاش می‌شود در سطح روستاهایی که همکاری دهیاران و اعضای شورای اسلامی را به دنبال داشته باشیم این مرکز را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به افتتاح 15 خانه قرآن روستایی تاکنون در سطح شهرستان نهاوند افزود: نخستین خانه قرآن روستاهای بخش مرکزی نهاوند در روستای بیان افتتاح می‌شود که 150 فعال قرآنی ویژه خواهران در این مرکز هر روز روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، صوت و لحن زیر نظر مربیان با تجربه خواهر فرا می‌گیرند.

سرپرست تبلیغات اسلامی نهاوند بیان داشت: تاکنون بیشترین تعداد خانه‌های قرآنی در سطح روستاهای بخش خزل ایجاد شده‌اند که در این خانه‌ها در حوزه شهرستان نهاوند یک‌هزار و 800 قرآن‌آموز خواهر و برادر ثبت‌‌نام شده و در حال فراگیری قرآن هستند.

وی به تجهیز این مراکز به امکانات اولیه شامل مکان مناسب، سیستم صوتی، رایانه، مربی خواهر و برادر، تعداد کافی کتب قرآن و... خبر داد و گفت: در کنار خانه قرآن در سطح روستاها هشت مرکز و مؤسسه قرآنی نیز در سطح شهرستان نهاوند فعالیت دارند.

گروسی از فعالیت 180 مبلغ و روحانی در ماه مبارک رمضان در سطح نهاوند و روستاهای آن خبر داد و افزود: به صورت میانگین در همه مساجد شهری و روستایی نهاوند در ماه مبارک رمضان نماز جماعت، ادعیه روزانه ویژه ماه مبارک، دعای توسل، زیارت عاشورا و محافل انسی با قرآن برگزار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به ساخت خانه‌های عالم در سطح روستاهای نهاوند خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 20 خانه عالم در روستاهای نهاوند فعال هستند که برای احداث چهار خانه عالم دیگر نیز توسط روستائیان زمین اهدا شده است و در صورت تأمین اعتبار اقدام به احداث خانه‌های عالم خواهد شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول