اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس:

حمایت دولت از زنان سرپرست خانوار افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری فارس از افزایش حمایت‌های دولت از زنان سرپرست خانوار خبر داد.

حمایت دولت از زنان سرپرست خانوار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، ناهید شمس با اشاره به اینکه امسال تفاهمنامه‌ای میان صندوق مهر امام رضا (ع) و مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای حمایت از زنان سرپرست خانوار امضا شده است، گفت: به منظور تحقق اصل 44 قانون اساسی، سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و سیاست‌های بخش تعاونی، در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار این تفاهمنامه منعقد شد که بر اساس آن زنان سرپرست خانوار می‌توانند تا سقف حداکثر 50 میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این تفاهمنامه با هدف توانمندسازی نیروی انسانی به ویژه بانوان کشور در قالب شرکت‌های تعاونی برای مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و امکان ایجاد اشتغال پایدار برقرار شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس افزود: صندوق خرد محلی زنان سرپرست خانوار تشکلی غیر دولتی است که با عضویت زنان سرپرست خانواده در هر شهرستان شکل می‌گیرد و هدف از تشکیل آن، هم‌افزایی و جمع‌آوری منابع خرد و تجهیز آن برای برطرف کردن مشکلات اشتغال و معیشتی این بانوان است.

شمس ادامه داد: اعتبار این صندوق از میزان وجوه جمع‌آوری شده توسط اعضا به اضافه سهم صندوق مهر امام رضا (ع) که حداکثر معادل وجوه جمع‌آوری شده است، تامین می‌شود و صندوق تعاونی پس از تشکیل و اتمام عضوگیری باید نسبت به استعلام میزان سپرده گروه نزد صندوق مهر امام رضا (ع) اقدام کند.

وی با بیان اینکه هر یک از فرمانداری‌ها موظفند نسبت به پذیرش عضو و ثبت‌نام از متقاضیان عضویت در صندوق اعتبار خرد محلی، زنان سرپرست خانوار و یا تعاونی‌های تولیدی و خدماتی اقدام کنند، اظهار داشت: صندوق مهر امام رضا (ع) باید پس از دریافت صورت اعضا و گروه‌های عضو، نسبت به تخصیص اعتباری معادل دو برابر مشارکت هر صندوق اقدام کرده و مراتب را به صندوق‌ها و شرکت‌ها اعلام کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس اضافه کرد: اعضا و شرکت‌های تعاونی باید نسبت به افتتاح حساب در صندوق مهر امام رضا (ع) اقدام کنند و پس از واریز مبلغ پس‌انداز، صندوق مهر امام رضا (ع) نیز معادل آن را به منظور مصرف در اعطای تسهیلات به اعضا تخصیص می‌دهد.

شمس گفت: میزان سپرده اولیه هر صندوق خرد محلی 5 میلیون ریال و هر شرکت تعاونی 50 میلیون ریال است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول