اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

آب یکی از جنبه‌های تهدیدکننده امنیت آینده جهان است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی جنگ آینده جهان را بر سر آب دانست و گفت: آب یکی از مباحث تهدیدکننده امنیت جهان در آینده است.

آب یکی از جنبه‌های تهدیدکننده امنیت آینده جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا موسوی‌نژاد ظهر امروز در برنامه اختتامیه طرح دانش‌آموزی نجات آب "داناب" خراسان جنوبی اظهار کرد: در آیات و روایات اسلامی در راستای اهمیت آب این ماده حیاتی تاکیدات فراوان شده و بر صرفه‌جویی آن نیز سفارش شده است.

وی با بیان اینکه 65 آیه در قرآن کریم به بحث آب پرداخته شده است، تصریح کرد: این مهم نشان از اهمیت و جایگاه آب در مکتب اسلامی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: امروزه متولیان بحث آب این ماده حیات‌بخش رسالت بسیار سنگینی را عهده‌دار هستند و تاکنون نیز وزارت نیرو با تلاش‌ها، برنامه‌ها و طرح‌های بزرگ و کوچک توانسته اقدامات خوبی را در بحث آب در سطح کشور انجام دهد.

موسوی‌نژاد، جنگ آینده دنیا را بر سر آب دانست و افزود: آب یکی از مباحث و جنبه‌های تهدیدکننده امنیت جهان در آینده است.

 

*مهم‌بودن جغرافیای سیاسی ایران به دلیل خلیج فارس و تنگه هرمز

وی اضافه کرد: جغرافیای سیاسی ایران اسلامی به دلیل وجود خلیج فارس و تنگه هرمز که مسئله آب در آن مطرح است، بسیار مهم و حساس شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از طرح داناب به عنوان یکی از طرح‌های موثر در زمینه تبیین فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب یاد کرد و گفت: برای پرورش نسلی کارآمد در آینده باید از همین ابتدا آنها را با مسائل و فرهنگ‌های درست که ریشه و مبنای اسلامی دارد، آشنا سازیم.

موسوی‌نژاد اظهار کرد: در تغییر وضعیت اجتماعی جوامع تربیت نیروی انسانی، انقلاب و جنگ به عنوان سه عامل مهم محسوب می‌شود.

 

*مدارس مستعدترین نقاط برای ترویج و تبیین فرهنگ‌ها هستند

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و مدارس بهترین و مستعدترین افراد و مکان‌ها برای ترویج و تبیین فرهنگ‌ها در جامعه هستند، یادآور شد: نهادینه‌سازی صحیح فرهنگ صرفه‌جویی در بین دانش‌آموزان و نشر این فرهنگ از طریق همین دانش‌آموزان در جامعه خود سبب تحول بزرگی در بخش آب می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: طی سال تحصیلی گذشته تعدادی از شیرهای پدالی در بین مدارس خراسان جنوبی توسط شرکت آب منطقه‌ای استان توزیع شد که سبب صرفه‌جویی در مصرف آب مدارس شد.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: این اداره کل آمادگی دارد تا با تمامی توان در سال تحصیلی آینده در راستای اجرای این طرح در سطح مدارس و فضاهای آموزشی با شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی همکاری کند.

در ادامه این مراسم از دست‌اندرکاران طرح داناب خراسان جنوبی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول