اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماه نخست امسال صورت گرفت

سرمایه‌گذاری 2500 میلیارد ریالی در منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: دبیرکارگروه امور اقتصادی آذربایجان‌شرقی از رشد 40 درصدی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس در سال 90 نسبت به سال 89 خبر داد و گفت:دو هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس در سه ماهه نخست سال‌جاری به ثبت رسیده است.

سرمایه‌گذاری 2500 میلیارد ریالی در منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس در سال گذشته پنج هزار و 600 میلیارد ریال بوده است، افزود: در سه ماهه نخست سال‌جاری هم دو هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این منطقه به ثبت رسیده است.

سرپرست منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس همچنین ارزش صادرات این منطقه را در سال گذشته، 122 میلیون دلار و در سه ماهه اول سال‌جاری، 32 میلیون دلار اعلام کرد.

نجفی از فعالیت 186 واحد فعال اقتصادی در زمینه تولید، بازرگانی و خدمات عمرانی در منطقه آزاد ارس خبر داد و افزود: ارزش تولیدات این واحدها در سال گذشته، 9 هزار و 820 میلیارد ریال بود که نسبت به سال قبل از آن 535 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی میزان تولیدات واحدهای تولیدی منطقه آزاد ارس در سال‌جاری را نیز 780 میلیارد ریال اعلام کرد.

پرداخت 74 درصد تسهیلات ابلاغی مشاغل خانگی در استان

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه از پرداخت 868 میلیارد و 109 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای 24 هزار و 613 طرح خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات 74 درصد کل اعتبارات ابلاغی به بانک‌های استان را شامل می‌شود.

یونس فاتح افزود: بانک های ملی، سپه، رفاه و صادرات بیشترین سهم پرداخت تسهیلات به طرح‌های ‌مشاغل خانگی را دارا هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در ادامه از تصویب 89 طرح اشتغالزایی در استان به ارزش 267 میلیون دلار برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: از این تعداد 16 طرح مربوط به سال 90 و 73 طرح مربوط به سال 91 است. 

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول