اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 4 ماهه نخست امسال

صادرات چهارمحال و بختیاری 13 درصد رشد داشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: صادرات این استان در چهار ماهه نخست امسال 13 درصد رشد داشته است.

صادرات چهارمحال و بختیاری 13 درصد رشد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمن کرمی ظهر امروز در نشست توسعه صادرات این استان اظهار داشت: صادرات یکی از شاخص‌های رشد و توسعه هر منطقه‌ای به شمار می‏رود که باید از این فرصت در رشد و آبادانی استان به نحو مطلوب بهره‌گیری کرد.

وی افزود: در این استان با ایجاد صنایع و کارخانه‌های بزرگی در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجهی در حوزه صادرات بودیم که باید این روند از سرعت بیشتری برخوردار شود.

کرمی به پیش‌‌بینی صادرات این استان در سال‌های 91 تا 94 اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تولیدات پتروشیمی، سیمان، ورق خودرو و فولاد تا سه سال آینده وارد چرخه صادرات استان می‎شود، سال 90 به عنوان سال پایه و ضریب رشد صادرات استان محسوب می‎شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس پیش‎بینی می‌شود صادرات استان در سال 91 و 92 برابر 14.5 درصد و برای 93 برابر 17 درصد و سال 94 برابر 25 درصد باشد و مقرر شده در سند راهبردی اعمال شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه به صادرات این استان اشاره کرد و گفت: 75 درصد از صادرات استان به کشور عراق است که این مسئله می‎طلبد به دنبال بازارهای جایگزین باشیم.

کرمی افزود: کشورهای افغانستان، امارات و پاکستان نیز به ترتیب بعد از کشور عراق بیشترین سهم از صادرات ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بر ضرورت توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی این استان تاکید کرد و گفت: در سبد صادراتی استان در سال جاری محصولات باغی تنها شش درصد از صادرات را به خود اختصاص داده این در حالی است که در صنایع دستی نیز هیچ‌گونه صادراتی نداشته‌ایم. 

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول