اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست بررسی فرصت‌های تجاری ایران در کنیا/

یک تاجر: مشکلی در تجارت با کنیا وجود ندارد

خبرگزاری فارس: یک فعال عرصه صنعت و تجارت با تاکید بر ضرورت حضور تجار به صورت قانونی در کنیا گفت: مشکلی در زمینه تجارت با کنیا وجود ندارد.

یک تاجر: مشکلی در تجارت با کنیا وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی مهاجر امروز در جلسه بررسی فرصت‌های تجاری ایران در کنیا که با حضور معاون سفیر ایران در کنیا برگزار شد اظهار کرد: ما می‌توانیم به صورت تشکیلاتی کار کنیم و برای این اقدام نیازی به گسترش دامنه کار نیست.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم مانند چینی‌ها گروهی را برای بازاریابی به کشور کنیا اعزام کنیم تصریح کرد: می‌توانیم با در نظر گرفتن بازارهای خاصی در کنیا به تجارت بپردازیم و اداره این بازارچه‌ها را نیز بر عهده نیروهای کنیایی بگذاریم. 

عضو هیئت مدیره کارخانه تیز سنگان اضافه کرد: می‌توانیم با امکاناتی که اکنون موجود است به صورت متحد از این فرصت استفاده کرده و از همکاری کسانی که چند ملیتی هستند و به اینگونه اقدامات علاقه دارند، بهره ببریم.

وی به مسائل مالی در تجارت با کشور کنیا اشاره و بیان کرد: هنگامی‌که تجار نسبت به برگزاری تشکیلات اقتصادی اقدام کنند می‌توان از بانک‌های چینی برای تبادل تجاری در این راستا بهره برد.

مهاجر با تبیین شیوه‌های گوناگون ارتباط با کشور کنیا گفت: رابطه پایاپای یکی از بهترین شیوه‌های موفق در زمینه تجارت است و ما می‌توانیم از دولت بخواهیم صادرات نفتی و غیر نفتی را کانالیزه کند و به گروه‌های کوچکی در استان‌ها تقسیم و بودجه‌بندی کند.

وی به نکاتی که باید در تجارت مورد توجه قرار بگیرد اشاره و بیان کرد: مهم‌ترین اصلی که برای تجارت باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد وضعیت  بازار آن کشور است.

این فعال عرصه صنعت و تجارت با تاکید بر ضرورت جدایی تجارت از سیاست گفت: نباید ذهن خود را درگیر مسائل سیاسی کنیم و باید به این نکته توجه کنیم که تجارت را باید از سیاست جدا کرد.

وی با رفع نگرانی در رابطه با تصرف اموال تجار ایرانی در خارج از کشور ادامه داد: ذهن ما مملو از اندیشه‌های سیاسی است ولی باید بدانیم هیچ کسی حق ندارد پول تجار و بازرگانان ایرانی را مصادره کند.

مهاجر به آزادی قانون کنیا اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه از لحاظ قانونی کشور کنیا آزاد است فرصت مناسبی برای تجارت ایرانیان را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تجار ایرانی مشکل خاصی در کنیا نخواهند داشت گفت: هنگامی که بازرگانان و تجار ایرانی به فعالیت مشغول شوند و به رعایت موازین اقتصادی این کشور بپردازند هیچ شخصی نمی‌تواند نسبت به مال تجار تعرض کند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول