اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه سربیشه:

تمرکز خبرنگاران در پردازش زوایای اقتصاد مقاومتی باشد

خبرگزاری فارس: امام‌جمعه سربیشه بر تمرکززدایی خبرنگاران در بیانات رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و پردازش زوایای این موضوع مهم تاکید کرد.

تمرکز خبرنگاران در پردازش زوایای اقتصاد مقاومتی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، حجت‌الاسلام محسن محمدی چهارشنبه شب در جلسه تجلیل از خبرنگاران شهرستان سربیشه اظهار کرد: صداقت و امانت‌داری در نشر و اطلاع‌رسانی اخبار سبب اعتمادسازی بیشتر در بین مردم می‌شود.

وی ادامه داد: اگر اصول صداقت و امانتداری در گفتار و کردار خبرنگار رعایت نشود جامعه و اذهان عمومی را دچار التهاب و تشویش می‌کند.

امام‌ جمعه سربیشه با اشاره به اینکه خبرنگاری در حقیقت باید بر پایه‌های اخلاق‌مداری و اسلام‌محوری انجام شود، تصریح کرد: ارزش کار خبرنگاری زمانی مشخص می‌شود که از سرچشمه زلال حقیقت و ارزش‌ها برگرفته شده باشد و در نهایت سبب تحول خوب در جامعه شود.

* خبرنگاران عاملان ترویج و تعمیق فرهنگ‌های ارزشی هستند

محمدی با بیان اینکه خبرنگاران و قلم‌فرسایان عرصه خبر در حقیقت عاملان موثر در اشاعه و تعمیق فرهنگ‌ها و باورهای ارزشی هستند، ادامه داد: اصحاب رسانه با توجه به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن باید تلاش و فعالیت‌های خود را به سمت عرصه‌های فرهنگی معطوف کنند و سبب آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی دینی و فرهنگی در میان مردم به ویژه نسل جوان شوند.

وی در ادامه از خبرنگاران خواست تا بیانات مقام معظم رهبری را مورد پردازش، جریان‌سازی و اطلاع‌رسانی بیشتر قرار دهند.

امام‌ جمعه سربیشه با اشاره به اینکه هم‌اکنون خبرنگاران و اصحاب رسانه باید بحث پردازش ابعاد و زوایای اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار دهند، افزود: اقتصاد مقاومتی در حقیقت تبلور اقتصاد اسلامی است.

محمدی یادآور شد: با وحدت اسلامی، ولایت‌پذیری و تبعیت محض از فرمایشات معظم‌له و صرفه‌جویی می‌توانیم در برابر دشمنان و تحریم‌های آنها همانند گذشته موفق و سربلند شویم.

* واقع‌نمایی و صداقت صفات برجسته خبرنگار موثر و موفق است

وی اضافه کرد: از خبرنگاران می‌خواهیم تا در زمینه‌های مختلف با نگاه ویژه و تخصصی مسائل و مشکلات مردم را رصد و نسبت به اطلاع‌رسانی آنها و گوشزد کردن مشکلات به مسئولان حساسیت به خرج دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سربیشه نیز در این جلسه اظهار کرد: تلاش و کوشش خبرنگار سبب ایجاد اطمینان عمومی در جامعه می‌شود و ارزش خبررسانی و کار خبرنگاری زمانی جلوه‌گر و متبلور می‌شود که اطلاع‌رسانی‌های وی به بصیرت‌افزایی بیشتر مردم منجر شود.

امیر کوچی واقع‌نمایی و صداقت را شاخص‌های برتر یک خبرنگار موفق و موثر عنوان کرد و افزود: امروزه بسیاری از کشورهای دنیا برای انعکاس خبرهای خویش از منابع خبری و خبرگزاری‌های ایران اسلامی استفاده می‌کنند چراکه مبنای کار این رسانه‌ها حقیقت و صداقت است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول