اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اردبیل:

مقام معظم رهبری ذوالفقار علی در عصر معاصر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اردبیل گفت: مقام معظم رهبری امروز در هدایت امت اسلامی و جامعه بشری نقش ذوالفقار علی (ع) را عهده‌دار است.

مقام معظم رهبری ذوالفقار علی در عصر معاصر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی فروغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل در مصلای این شهر اظهار داشت: دشمنان اسلام در سوریه جنگ احزاب به راه انداخته‌اند و شیطان بزرگ آمریکا با لشکرکشی به سوریه به همراه احزاب شیطانی خود سعی می‌کند خط مقاومت را در این کشور و کشورهای همسایه بشکند.

وی با یادآوری این‌که استکبار جهانی بعد از، از دست دادن پایگاه خود در مصر سعی می‌کند ضربه‌ای مهلک به پیکره نظام اسلامی از طریق هجمه و فشار به سوریه وارد آورد، تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا با شکستن مقاومت در سوریه و خط سیر دنباله‌دار این مقاومت در عراق و لبنان برای ایران اسلامی تهدید و خطری ایجاد کنند تا شاید به زعم خود بتوانند جلوی صدور انقلاب و ارزش‌های اسلامی را بگیرند.

فروغی خاطر نشان کرد: استکبار جهانی با همدستی برخی از سران بی‌کفایت منطقه در تلاش است تا ضربه‌ای مهلک به پیکره بیداری اسلامی وارد کند و جلوی صدور انقلاب و ارزش‌های آن را مسدود کند چرا که اگر انقلاب‌های منطقه با قدرت و قوت ادامه پیدا کند زمینه برای برچیده شدن رژیم جعلی صهیونیستی فراهم می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: آمریکا در این هجمه همه‌جانبه خود به فکر درست کردن حصار امنیتی برای رژیم صهیونیستی است تا با خارج کردن ایران از معادلات منطقه‌ای بتواند کشورهای همسایه را منقاد رژیم صهیونیستی کند.

وی بیان کرد: در این اوضاع و احوال برخی از کشورها نیز آتش بیار معرکه شدند و در یک انحراف واقعی سعی می‌کنند به جنگ خوارج شروع شده در منطقه کمک کنند تا شاید با سرنگونی رژیم سوریه برای خود جایگاهی دست و پا کنند در حالی که کشورهایی نظیر ترکیه و عربستان از عاقبت حیله‌گری آمریکا و رژیم صهیونیستی بی‌خبر هستند.

امام جمعه موقت اردبیل ادامه داد: ترکیه یقین داشته باشد که با شیطنت آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از شکسته شدن خط مقاومت سوریه از هم پاشیدن این کشور نیز دور از تصور نیست و باید از گذشتگان خود عبرت بگیرند.

فروغی گفت: جامعه بدون ولایت جامعه گرفتار در دست آمریکا و رژیم صهیونیستی است که هیچ رهبر و هدایتگری در این جامعه وجود ندارد و کارها نیز بی‌سرانجام است.

وی از نظام ولایت در ایران به عنوان یک ذخیره ارزشمند یاد کرد و افزود: این ذخیره برای جهان اسلام یک غنیمت ارزشمند است چرا که در طریق حضرت علی (ع) که امت را به وحدت و همدلی دعوت می‌کرد مقام معظم رهبری نیز امروز امت اسلامی را به شناخت دشمنان و دوستداران واقعی دعوت می‌کند در حالی که برخی‌ها با به راه انداختن جنگ‌های مذهبی و اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی در صدد تکه تکه کردن جهان اسلام هستند.

فروغی تصریح کرد: ‌به جای این‌که ملت‌های مسلمان در برابر استکبار جهانی به نقطه مشترک و واحد در نابودی رژیم صهیونیستی برسند امروز دست به هجمه‌های کورکورانه و همسویی با شیاطین بزرگ می‌زنند که این خود بزرگ‌‌ترین آفت برای همدلی امت اسلامی است.

 

روز قدس را به صحنه دشمن‌شکن مبدل کنیم

به گزارش فارس، خطیب جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های نماز فرا رسیدن روز قدس را گرامی داشت و خاطر نشان کرد: امت اسلامی باید این روز را به صحنه وحدت و همدلی و صحنه دشمن‌شکن واقعی تبدیل کنند به طوری که با فریاد خشم خود ایادی استکبار را از منطقه دور کنند.

فروغی اضافه کرد: اگر امام راحل آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامیده است نه به خاطر حمایت از برخی دولت‌ها بلکه این روز، روز فریاد و سر دادن فریاد خشم علیه استکباری است تا برخی از وابستگان نظام شیطانی نیز به سر عقل آمده و دست از خیانت منطقه‌ای بردارند.

وی خطاب به ملت‌های منطقه و مزدوران رژیم صهیونیستی بیان کرد: امت‌های اسلامی از غفلت و بی‌بصیرتی بزرگ‌ترین ضربه‌ها را پذیرفته‌اند و امروز دیگر باید دست از نوکری و حلقه به گوش بودن رژیم جعلی صهیونیستی بردارند و در میدان عمل حاضر و آماده باشند.

استاد حوزه و دانشگاه‌ها در ادامه سخنان خود گفت:‌ دشمن به اعتراف خود امروز در صدد انتقام از شیعیان علی (ع) و فتح خیبر است و در این انتقام‌گیری باید با تبعیت از ولایت فقیه که امروز همان ندای عدالت‌طلبی علی (ع) را سر می‌دهد دشمنان را بشناسیم و به وظیفه خود که مقابله و مواجهه عقلانی و تدبیرگونه با آنها است، برخورد کنیم.

 

علی (ع) لیلة‌القدر آفرینش و انسان است

خطیب موقت جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: وجود حضرت علی (ع) لیلة‌القدر آفرینش و انسان است چرا که شب قدر با نام و فضیلت‌های آن حضرت مرتبطی شکوهمند یافته است.

این استاد اخلاق در ادامه سخنان خود اظهار داشت: انسان زمینی باید به درجه‌ای از تقوا و بصیرت برسد که لقب قرآنی امام متقین پیدا کند چرا که علی (ع) به عنوان ذات و حقیقت انسان کامل به درجه‌ای از شهود و معرفت رسید که امام متقین لقب گرفت.

فروغی تصریح کرد: امروز بر همه ما واجب است که از محبت علی (ع) و اهل بیت او که سیری‌ناپذیر است کانالی به دل و جانمان بزنیم تا بتوانیم از این رحمت واسعه برخوردار شویم.

وی به تشابه سیره، سلوک و اخلاق علی (ع) با نبی مکرم اسلام اشاره کرد و ادامه داد: خلق عظیمی که نبی مکرم اسلام دارنده آن بوده است در وجود حضرت علی (ع) نیز متبلور است چرا که آن حضرت در ذات نبی مکرم اسلام و پیامبر الهی نیز در ذات علی (ع) تجلی یافته و شهود پیدا کرده است.

فروغی در خطبه اول نماز نیز موضوع تقوای الهی و به کارگیری آن را در تمام شئون زندگی خاطرنشان کرد و بیان داشت: انسان برای دور شدن از رفتار و خصلت‌های شیطانی باید به توحید و اذعان یگانگی خداوند متوسل شود چرا که بذر توحید انسان را از درون به شکوفایی می‌رساند.

این استاد دانشگاه گفت: در کنار مسئولیت‌پذیری و عمل به قانون عطوفت و مهربانی نیز نیاز است تا حقیقت انسان تجلی واقعی پیدا کند و در سایه محبت و رحمت انسان به سمت اخلاق و رفتار حسنه حرکت کند.

وی سه عنصر عدل، احسان و صله ارحام را اساس و شالوده رستگاری جامعه برشمرد و افزود: ضامن عمل به آنها تقوا است.

فروغی در پایان خطبه‌ها فحشا، منکرات و ظلم را سه عامل فساد و تباهی در روی زمین اعلام کرد و اظهار داشت: ‌انسان در برابر این عوامل فساد نیز می‌تواند با آراستگی تقوا و اخلاق بسیاری از رذیلت‌ها را به شایستگی‌ها تبدیل کند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول