اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه آیت‌الله اعتمادی:

آیت‌الله اعتمادی در خط ولایت و تابع ولی‌امر بود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه آیت‌الله اعتمادی گفت: آیت‌الله اعتمادی(ره) در خط ولایت فقیه و تبعیت از رهبری گام بر می‌داشت.

آیت‌الله اعتمادی در خط ولایت و تابع ولی‌امر بود

حجت‌الاسلام میر سید حسن اعتمادی در آستانه آئین بزرگداشت هفدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله میر سید عباس اعتمادی و فرزندش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: خدمت به مردم، ارائه خدمات عام‌المنفعه و اقدامات اثرگذار فرهنگی و مذهبی به شهروندان کاشانی از مهم‌ترین شاخصه‌های این عالم ربانی بود.

این مسئول، حرکت در خط ولایت فقیه و تبعیت از رهبری را به عنوان دیگر خصوصیت بارز آیت‌الله اعتمادی دانست و ایشان را تجسمی از خدمت به مردم و تبلوری از علم و تقوا توصیف کرد.

رئیس حوزه علمیه آیت‌الله اعتمادی، تأسیس حوزه علمیه توسط  آیت‌الله اعتمادی در شهرستان کاشان در زمان حساس و پرمخاطره در زمان طاغوت با وجود مخالفت‌های دستگاه وقت را یادآور شد و گفت: فعالیت‌های فرزند برومندش میر سید حسین اعتمادی در راستای همکاری در تأسیس حوزه علمیه در کشورهای اسپانیا و نروژ نیز از دیگر خدمات بیت این عالم است.

وی، مبارزات سیاسی آیت‌الله اعتمادی در زمان انقلاب در ترویج اهداف عالیه انقلاب اسلامی و فعالیت‌های مؤثر وی در دوران دفاع مقدس را خاطرنشان کرد و گفت: این عالم ربانی و مبارز از همان آغاز انقلاب اسلامی از نخستین علمای کاشان بود که در تظاهرات خیابانی به ایراد سخنرانی علیه رژیم طاغوت پرداخت.

رئیس مدارس علمیه باب العلم و دارالعلم اسلامی کاشان و دفتر قم افزود: آیت‌الله اعتمادی علاوه بر تدریس علوم حوزوی، ارائه مجموعه سخنرانی‌ها در قالب متجاوز از صدها نوار، تربیت و پرورش طلاب از ابتدای تحصیل تا سال آخر حیاتش تألیفات ارزنده‌ای چون «لب‌البیان فی معرفت‌الانسان ودائع المنان» ،«تسهیل‌الکایفة» (در شرح کفایت‌الاصول مرحوم آخوند به زبان عربی همراه با نظریات اصولی)، «رسالت‌الاعتمادیة فی اصول الاعتقادیة» و «مجموعه مقالات پیرامون انسان و دین» را نیز از خود به یادگار گذاشت.

اعتمادی یادآور شد: تأسیس ده‌ها مسجد، حسینیه، مراکز فرهنگی و خیریه، اجرای برنامه‌های تبلیغی و مذهبی از دیگر خدمات ارزشمند، مؤثر و ماندگار آیت‌الله اعتمادی در کاشان و حومه است.

وی در پایان تدوین نخستین کتاب در کاشان در خصوص اهمیت انقلاب اسلامی به نام سیمای انقلاب اسلامی به انضمام اشعار عربی بی‌نقطه در مدح حضرت امام خمینی(ره) توسط این عالم بزرگوار را عنوان کرد و گفت: آیت‌الله اعتمادی با توجه به هوش و استعداد سرشارش که زبانزد همه اساتید و فضلا بود به گفته آیت‌الله سید محمدتقی طباطبایی در کمتر از 30 سالگی به درجه اجتهاد نایل شد و از محضر آیت‌الله شاهرودی اجازه اجتهاد نیز گرفت.

به گفته وی، آئین بزرگداشت هفدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید عباس اعتمادی و فرزندش میر سید حسین اعتمادی با حضور حجت‌الاسلام رضا آشتیانی عراقی رئیس ‌فراکسیون روحانیون مجلس و نماینده مردم قم دوشنبه‌شب 23 مردادماه مصادف با 22 ماه رمضان‌المبارک در مسجد اعظم کرسی شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

آیت‌الله اعتمادی در سال 1311 شمسی دیده به جهان گشود، پس از 20 سال تعلیم در حوزه‌های علمیه قم، مشهد مقدس و نجف اشرف به کاشان رفت و علاوه بر تألیفات ارزنده منشأ خدمات ماندگاری از جمله ساخت مسجد اعظم کرسی، دارالعلم اسلامی شامل حوزه علمیه و کتابخانه عمومی، دارالسلام آیت‌الله اعتمادی و چندین مسجد دیگر و همچنین برگزاری جلسات تفسیر قرآن در سطح این شهرستان و حومه شد.

سرانجام این عالم در سال 1375 در بازگشت از حرم مطهر حضرت ثامن الائمه(ع) بر اثر سانحه تصادف به همراه فرزندش دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول