اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد

اختصاص 10 میلیارد ریال برای باستان‌شناسی منطقه ارسباران

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از صرف اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال برای عملیات مطالعاتی پروژه باستان‌شناسی منطقه ارسباران خبر داد.

اختصاص 10 میلیارد ریال برای باستان‌شناسی منطقه ارسباران

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، تراب محمدی ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان اهر گفت: عملیات مطالعاتی باستان‌شناسی و تعیین قدمت تاریخی منطقه در روستای زردخانه و کوسه‌لر از توابع مرکزی اهر توسط گروهی از اساتید دانشگاه تهران در حال اجراست که امیدواریم به زودی شاهد اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه و اعلام مطالعات باستان‌شناسی باشیم.

وی شهرستان اهر را به دلیل قرار گرفتن در محور گردشگری تبریز - خداآفرین و وجود آثار تاریخی ارزشمند و تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی، یکی از مناطق مهم استان در توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی اعلام کرد و حضور جمعی از اعضای مؤثر کارگروه گردشگری استان در این شهرستان را نشان از اهمیت بالای آن دانست.

محمدی گفت: در این کارگروه علاوه بر بررسی مسائل و مشکلات گردشگری شهرستان به صورت میدانی از آثار تاریخی و گردشگری شهرستان بازدید شد تا مشکلات پیش روی این منطقه در حوزه گردشگری در کمترین زمان مرتفع شود و در این بازدید مقرر شد که اعتبارات لازم برای پروژه‌های نیمه تمام شهرستان لحاظ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: هم‌اکنون 25 پروژه گردشگری، باستان‌شناسی، مرمت آثار و بناهای تاریخی در شهرستان اهر در حال اجراست.

محمدی گفت: طی یک سال گذشته 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و بالغ بر هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی این شهرستان برای پروژه‌های عمرانی این سازمان در اهر هزینه شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد صددرصدی برخوردار است.

وی گفت: امسال با صرف اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال کار مرمت و بازسازی مسجد جامع اهر به اتمام می‌رسد و عملیات مرمت و بازسازی مناره بقعه شیخ شهاب‌الدین با همسان‌سازی مناره‌ها از سوی کارشناسان و متخصصان میراث فرهنگی و گردشگری آغاز و تا پایان سال‌جاری شاهد ترمیم و بازسازی مناره معمولی به مناره فیروزه‌ای رنگ که به تأیید مرکز اسناد این سازمان رسیده خواهیم بود.

محمدی از آمادگی این سازمان برای حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری در شهرستان اهر خبر داد و افزود: زیرساخت‌های لازم در ساحل سد ستارخان، پارک جنگلی فندقلوی اهر، قلعه پشتاب و سایر منطقه اهر فراهم شده و با ارائه مجوز احداث مجتمع‌های اقامتی، تأسیسات جذب گردشگری در کمترین زمان ممکن و اختصاص تسهیلات کم‌بهره حمایت می‌شود و با بهره‌برداری از این طرح‌های گردشگری، هشت درصد سود تسهیلات بانکی این طرح‌ها را سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول