اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش زابل:

هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های فنی بستری برای اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و متوسطه آموزش و پرورش زابل گفت: هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و کار و دانش، بستری مناسب برای اقتصاد مقاومتی است.

هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های فنی بستری برای اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حمید سارانی ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل آموزشی که با حضور مدیران مجتمع‌های آموزشی و کارشناسان مختلف مدیریت در سالن تربیت برگزار شد، اظهار داشت: هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و کار و دانش، بستری مناسب برای اقتصاد مقاومتی بوده و توسعه مدارس فنی و حرفه‌ای از اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین است.

وی با تاکید بر اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش افزود: مهم‌ترین تحول در آموزش و پرورش، ایجاد تحول درمدیریت منابع موجود و رمز موفقیت در این زمینه، ایجاد تحول در نگرش و اندیشه نیروی انسانی است.

معاون آموزش و متوسطه آموزش و پرورش زابل با اشاره به اجرای پروژه مهر در مدارس بیان کرد: مدیران مدارس باید تلاش کنند تا فضای مناسب و جذابی را برای دانش‌آموزان فراهم کرده و زمان اجرای تعمیرات و فضاسازی مناسب فرا رسیده لذا باید هر چه زودتر دست به کار شوند.

در ادامه جلسه، موضوعات مختلف آموزشی مورد بحث و تبادل نظر کارشناسان قرار گرفت.

*توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای ضروری است

مدیر آموزش و پرورش زابل در جمع مدیران مجتمع و مدارس متوسطه شهرستان زابل گفت: تعیین رنگ مانتوی مدارس دخترانه تنها توسط انجمن اولیا و مربیان هر مدرسه انجام می‌شود و ما نباید برای خانواده‌ها محدودیت ایجاد کنیم.

حسن معزی اظهار داشت: ملاک اصلی مدل لباس در مدارس تنها قوانین شرع اسلام بوده و لباس‌ها به ویژه در مدارس دخترانه باید از پوششی مطابق با دستورات اسلامی برخوردار باشد.

وی با اشاره به تعیین رنگ لباس توسط انجمن اولیا و مربیان خاطرنشان کرد: در تهیه لباس‌ها نیز هیچ آموزشگاهی مجوز عقد قرارداد با تولیدی‌ها و فروشگاه‌های خاصی را ندارد و تهیه لباس برعهده خود اولیاء است.

مدیر آموزش و پرورش زابل تصریح کرد: طرح پوشش باید راحت و بر مبنای حجاب و شرایط اقلیمی و فرهنگی جامعه باشد و تعیین رنگ آن نیز نباید هر سال تغییر کند.

معزی همچنین تحول بنیادین را نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش دانست و افزود: اجرای پروژه مهر، تلاشی همه جانبه را می‌طلبد و همه مدیران باید تحرک ستادهای پروژه مهر مدارس تحت پوشش خود را بیشتر کنند.

وی تلاش بیشتر در زمینه هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش را خواستار شد و گفت: انتظار ما از مقطع متوسطه توجه بیشتر به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است که با توجه به وجود بازار کار از دغدغه‌های خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌کاهد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول