اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش:

همه جاده‌ها در آموزش و پرورش به اتوبان می‌رسد/ اولویت با گفتمان قرآنی است

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: باید مدارسی بسازیم که خلبان، پزشک و مهندس معارف تربیت کند و گفتمان مدارس باید حول محور مسائل قرآنی و معنوی باشد.

همه جاده‌ها در آموزش و پرورش به اتوبان می‌رسد/ اولویت با گفتمان قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حمیدرضا حاجی‌بابایی در گردهمایی شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و مدیریت‌ها و معاونین مناطق استان برخی از تحولات در آموزش و پرورش کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: 33 سال گذشته تنها 60 هزار دانش‌آموز تیزهوشان داشتیم اما در دو سال گذشته این تعداد به 121 هزار دانش‌آموز رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: نتیجه این شده است که از 39 نفر رتبه اول کشوری کنکور 31 نفر از مدارس دولتی بوده است و این در حالی است که در سال‌های قبل 39 نفر از مدارس غیردولتی بود و باید با چراغ دنبال رتبه‌های دانش‌آموزان مدارس دولتی می‌گشتیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید مدارسی بسازیم که خلبان و پزشک و مهندس معارف تربیت کند، یادآور شد: مدارس قرآنی که من پیگیری می‌کنم این‌گونه است و باید ویژگی‌های مدارس شاهد، تیزهوشان و نمونه دولتی در این مدارس تجمیع شود.

وی تصریح کرد: گفتمان مدارس باید قرآنی باشد و معلمانی در این مدارس تدریس کنند که کاملاً این آداب را بداند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در تعلیم و تربیت تا قله‌ها درست نشود دامنه درست نمی‌شود بیان داشت: تربیت قله می‌خواهد و نظام تعلیم و تربیت باید قله درست کند و بقیه را به دنبال این قله بکشاند.

وی با بیان اینکه نباید یک لحظه فرصت‌ها را از دست بدهیم گفت: امروز که دنیا با تهاجم فرهنگی و تحریم به مقابله با ایران پرداخته‌ است از دست دادن فرصت‌ها قابل جبران نیست.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر همه تحریم‌های عالم را علیه ما انجام دهند اما کار تربیتی خوب انجام دهیم از عهده آنها برمی‌آییم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای نخبگان کمربند معنوی ببندیم خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهایی که نخبگان کمربند معنوی ببندند همین حرکتی است که در حال انجام است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه بنده از رؤسای ادارات آموزش و پرورش ریاست اداری نمی‌خواهم بلکه ریاست دل می‌خواهم اظهار کرد: بنده معتقدم در مسئولیتی که قرار می‌گیریم باید دغدغه داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به نظام جدید آموزشی گفت: 6.3.3 این نیست که ما بخواهیم یک پایه ششم درست کنیم بلکه یک محتواست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید محتوا تغییر کند ابراز داشت: این تغییر محتوا تنها تغییر محتوای کتاب نیست بلکه نوع نگاه به معلمی نیز باید تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه همه چیز آموزش و پرورش در سایه معلم است تصریح کرد: باید به سمتی برویم که معلمان ما که امروز با تمام قدرت تلاش می‌کنند روز به روز بهتر از قبل باشند.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه باید در پذیرش، نگهداشت و پاسداشت معلم دقت و توجه کنیم تصریح کرد: باید کاری کنیم معلم که به کلاس می‌رود دلش بخواهد برای جمهوری اسلامی ایران حرف بزند.

وی با بیان اینکه وزیر واقعی معلم است اظهار کرد: ما فقط پشتیبانیم و باید کاری کنیم که کسی که در سنگر نخست نشسته با عشق به درون سنگر برود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید تمام توان جمهوری اسلامی ایران را به کار بگیریم که این نظام اجرا شود گفت: اگر این اتفاق افتاد همه کارها در جمهوری اسلامی ایران درست می‌شود و ده‌ها سال به جلو خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه تحول بنیادین یعنی معلم افزود: اگر معلم نباشد فناوری هم به کلاس برود کارایی ندارد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اقداماتی که در آموزش و پرورش صورت گرفته است گفت: همین امسال در کنکور سراسری مدعی‌ترین مدارس غیردولتی در کشور یک رتبه نهم کسب کرد.

وی با بیان اینکه هیچ راه و جاده‌ای امروز در آموزش و پرورش نیست که به اتوبان وصل نشود خاطر نشان کرد: امروز هر چه آموزش و پرورش آماده‌تر باشد سیاست‌ها پرقدرت‌تر، ‌پرسرعت‌تر و دقیق‌تر اجرا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توانمندی‌های آموزش و پرورش گفت: ظرفیت آموزش و پرورش برای کار بیش از این چیزی است که امروز در حال انجام است.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول