اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی:

زیرساخت‌های دولت الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی فراهم می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز برای تحقق یافتن دولت الکترونیک در این دانشگاه فراهم می‌شود.

زیرساخت‌های دولت الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی فراهم می‌شود

کوروش ساکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سیستم اتوماسیون اداری در این دانشگاه راه‌اندازی شده و سیستم اداری این دانشگاه ارتقای یافته است بنابراین امکان دسترسی به فضای مجازی و الکترونیکی وجود دارد به طوری که زمینه‌ها برای محقق ساختن دولت الکترونیک در حال فراهم‌شدن است.

وی اضافه کرد: در این دانشگاه شرایط برای برقراری ارتباط‌های آنلاین، برگزاری جلسات به صورت اتوماسیون فراهم شده و همچنین در همه حوزه‌ها به ویژه معاونت‌ها بستر برای توسعه سیستم اتوماسیون اداری در حال آماده‌شدن است تا اظهارنظرها و اطلاعات به طور آنلاین مبادله شود.

ساکی اضافه کرد: استفاده از فضای مجازی منجر به کاهش هزینه‌ها، تکامل و تسریع در ارتباطات، کاهش هزینه‌های زائد و کم‌شدن میزان اتلاف زمان می‌شود پس در این حوزه گام‌های بلندی برداشته می‌شود به طوری که در طول یک دهه اخیر نیز در این ارتباط اقدامات زیادی در کشور انجام شده است.

وی بیان داشت: هم‌اکنون در عصری زندگی می‌کنیم که بین دو کشوری که کیلومترها از یکدیگر فاصله دارند ارتباط برقرار شده و عمل جراحی‌ حساس و مهم با این ارتباط انجام می‌شود و با استفاده از قابلیت‌های متخصصان توانمند، جان افراد مختلف در روستاهای دورافتاده نجات داده می‌شود به طوری که در این جراحی‌ها از فاز انسانی و روبوتیک به طور توأم استفاده می‌شود.

ساکی بر لزوم توجه به مبحث راه‌اندازی دانشگاه‌های مجازی تاکید کرد و اظهار داشت: امروزه در بعضی نقاط دنیا به‌گونه‌ای بسترسازی شده است که دانشجویان به طور همزمان از محضر اساتید در نقاط دور از هم بهره‌مند می‌شوند به طوری که می‌توان گفت این موضوع در ارتقای سطح یادگیری تاثیر زیادی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه برای استفاده از دستاوردهای عظیم بشری باید تلاش شود، اظهار داشت: امیدواریم با بهره‌مندی از این علوم و فنون به نقطه‌ای برسیم که برای حضور افراد چندان هزینه نکرده و عوارض کار بر پرسنل تحمیل نشود.

ساکی از معاون تحقیقات و فناوری به دلیل تلاش‌های موثر و راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری در ستاد مرکزی دانشگاه قدردانی کرد و اظهار داشت: باید در حوزه بهره‌برداری از سیستم‌های الکترونیکی و اتوماسیون و همچنین استفاده از فضای مجازی به موقعیت و جایگاه ویژه رسید و آذربایجان‌غربی را به یکی از استان‌های پیشقراول در این حوزه تبدیل کرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول