اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

اردبیل 500 همیار بهزیستی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تعداد کل داوطلبان و همیاران بهزیستی استان اردبیل را حدود 500 نفر اعلام کرد.

اردبیل 500 همیار بهزیستی دارد

رویا احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بهزیستی از محل مشارکت نقدی و غیر نقدی مردم در یک سال گذشته بیش از 13 میلیارد ریال درآمد داشته که از همین محل برای 500 زوج جوان کمک هزینه ازدواج و جهیزیه پرداخت کرده است.

این مسئول بیان داشت: حمایت و مراقبت از فرزندان بی‌سرپرست نزد خانواده‌های جایگزین و فرزندان در خانه‌های نگهداری به تعداد 255 کودک از دیگر فعالیت‌هایی است که ما در حوزه معاونت امور اجتماعی موفق به انجام آن شدیم.

وی تعداد کودکان برخوردار از مهد کودک شهری و روستایی را بیش از 6 هزار کودک عنوان کرد و گفت: اجرای طرح ارائه یک وعده غذای گرم به کودکان مهدهای روستایی با هدف کاهش فقر غذایی و سوء تغذیه‌های احتمالی برای 2 هزار و 457 کودک انجام شده است.

احمدیان تصریح کرد: در حمایت از این مجموعه‌ها تامین بخشی از شهریه کودکان متعلق به سه دهک پایین درآمدی به همت بهزیستی انجام شده و در کنار آن 430 نفر از مدیران و مربیان مهدهای کودک استان اردبیل با حضور در دوره‌های آموزشی نماز و ارتقای دانش و مهارت توانمندی‌های خود را افزایش داده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ارائه خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی، مشاوره، حقوقی و روانپزشکی را به افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی را یادآور شد و  ابراز داشت: در این زمینه به بیش از 5 هزار نفر خدمات تخصصی ارائه شده است.

وی دایورت خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی به مرکز استان و برگزاری همایش‌های علمی و تخصصی با هدف تحکیم بنیان خانواده را خاطرنشان کرد و افزود: ما در دو شهرستان مشگین‌شهر و کوثر اورژانس اجتماعی را راه‌اندازی کردیم.

این مسئول اجرای طرح‌های فقر زدایی و خدمات مالی خرد در سه شهرستان مشگین‌، خلخال و گرمی، اجرای پایش کلیه پرونده‌های دولتی و غیر دولتی و صدور دفترچه‌های خدمات درمانی مددجویان را از دیگر فعالیت‌های حوزه امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل اعلام کرد.

احمدیان در پایان سخنان خود اعزام 90 نفر از مددجویان و کارکنان بهزیستی استان اردبیل به عتبات عالیات، برگزاری دوره‌های آموزشی نماز ویژه مربیان و مدیران مهدها، برگزاری کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و همچنین مسابقات مختلف فرهنگی و آموزشی را از دیگر اقدامات انجام شده بهزیستی استان اردبیل اعلام کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول