اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

خدمات بهزیستی در راستای خوداتکایی خانواده‌هاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: خدمات بهزیستی اعم از پرداخت مستمری، پرداخت هزینه درمانی، تحصیلی و سایر حمایت‌ها با هدف توانمند کردن و به نقطه خوداتکا رساندن خانواده‌های نیازمند و ایتام است.

خدمات بهزیستی در راستای خوداتکایی خانواده‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز در مراسم تجلیل از معلولان و مددجویان زیر پوشش اردبیل اظهار داشت: بهزیستی با تمام توان از مددجویان خود در اشکال مختلف حمایت می‌کند چرا که معتقد است دستگیری و رفع نیازمندی آنها بزرگ‌ترین خیر و پاداش دنیوی و اخروی را به دنبال دارد.

وی با یادآوری این‌که ایتام و زنان سرپرست خانوار از هدف‌گذاری‌های اصلی ما در مسیر خدمت‌رسانی بی‌منت است، تصریح کرد: این سازمان در حال حاضر43 هزار زیر پوشش دارد که در حد توان و بضاعت سعی می‌کنیم به شکل همه‌جانبه از این قشر حمایت کنیم.

احمدیان از برقراری پوشش بیمه عمر ایتام اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: بیمه ایتام، معلولان و مددجویان می‌تواند در فرآیند زندگی مثبت و سازنده آنها آثار شایسته‌ای به همراه داشته که خیرین در این زمینه آستین بالا زده و این مجموعه حمایتی را یاری می‌کنند.

این مسئول به سنگین بودن هزینه درمانی و مراقبتی اشاره کرد و ادامه داد: هزینه سالانه بیمه عمر هر فرد حدود 85 هزار ریال است که با این هزینه و خرج سالانه یک میلیون ریال می‌توان آینده هر یک از ایتام، معلولان و فرزندان مراکز نگهداری و مددجویان را تضمین کرد.

وی اضافه کرد: بهزیستی نیز در پوشش بیمه‌ای تکمیلی این خانواده‌ها دست یاری به سوی خیرین دراز کرده تا با استفاده از ظرفیت آنها بتواند توانمندی‌ها را تقویت و نقاط ضعف احتمالی را برطرف کند.

به گزارش فارس، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: بهزیستی به تنهایی قادر نیست به جامعه هدف خود خدمات بهینه و مطلوب ارایه کند و امروز بیش از هر زمان دیگر به مساعدت خیرین و نیکوکاران نیاز دارد.

احمدیان از پوشش 70 درصدی شهریه دانشجویان با حمایت از دانشجویان و نخبگان زیر پوشش این نهاد خبر داد و گفت: البته با توجه به رشته و مقطع تحصیلی شهریه‌ها متغیر است اما به صورت کلی سعی داریم تا بخش عظیمی از این هزینه‌ها را متقبل شویم.

وی افزود: بهزیستی به صورت بلاعوض به دانشجویان کمک می‌کند به طوری که برای هر ترم مقطع کاردانی سه میلیون ریال، کارشناسی پنج میلیون ریال، کارشناسی ارشد 10 میلیون ریال و دکترا نیز 50 میلیون ریال پرداخت می‌کند.

احمدیان به خدمات متنوع ارایه شده اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه در سال گذشته با هدف بهره‌گیری از فضای معنوی حضور در کربلا و مشهد مقدس بیش از 250 نفر به صورت هوایی و زمینی به زیارت ائمه اطهار رفتند.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول