اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

خبرنگاران بدون سنگر تا دل اهداف دشمنان پیش می‌روند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: خبرنگاران انسان‌های رشیدی هستند که بدون سنگر تا دل اهداف دشمنان پیش می‌روند.

خبرنگاران بدون سنگر تا دل اهداف دشمنان پیش می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی ظهر امروز در مراسم روز خبرنگار که با حضور فرماندار آبادان، مسئولان شهری و اصحاب رسانه در محل سینما نفت آبادان برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه جلوه‌های جبرئیل امین هستند یعنی همان محبت بزرگ معنوی که از سوی خدای سبحان به عنوان بازوی یمین امامت عالی اسلام به حضرت علی(ع) تعلق گرفته است.

وی افزود: حرفه خبرنگاری شغل شریف و با منزلتی است که جایگاه خاص و ویژه‌ای در جامعه و بین همه شهروندان دارد.

امام جمعه آبادان ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ای که در کار اطلاع‌رسانی فعالیت دارند را می‌توان در سه گروه خاص کاری تقسیم بندی کرد.

محمدی اصفهانی با اشاره به این سه گروه گفت: گروهی از اصحاب رسانه که به تمام معنا در خدمت غول رسانه‌ای استکبار و صهیونیسم فعالیت می‌کنند.

وی افزود: افراد دیگری که بدون قوام و هدف در یک مسیر حرکت کرده و با هر وزش بادی برای رسیدن به اهداف خاص خود یا رسانه مطبوعشان به یک سو حرکت می‌کنند.

محمدی اصفهانی تصریح کرد: گروه سوم که یقیناً اصحاب رسانه در ایران اسلامی به آن تعلق دارند افرادی هستند که پایگاه نیرومند اخلاق، شرف، انسانیت و متوجه حقوق ملت‌های مظلوم در سطح جهان هستند.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه در ایران نسبت به ملت، ارزش‌ها، تحولات عظیم در منطقه و رویدادهای کشور بسیار بااحساس و متعهد هستند و این در واقع همان رازی است که در روز خبرنگار و حرفه پر مشقت خبرنگاری نهفته است.

خطیب نماز جمعه آبادان با اشاره به کار خطیر خبرنگاری گفت: خبرنگاران انسان‌های رشیدی هستند که بدون سنگر تا دل اهداف دشمنان پیش رفته و به دلیل وجود روحیه فداکاری در آنان، متوجه حوادث و اتفاقات اطراف و جامعه خود هستند.

وی در ادامه خطاب به خبرنگاران حاضر در این مراسم اظهار کرد: همه انسان‌ها در سراسر گیتی و به‌ویژه ایران اسلامی به تولیدات رسانه‌ای شما توجه دارند و منتظر اکران و اطلاع رسانی توأم با امانتداری، شفاف‌سازی و هم پوشی شما هستند.

* توجه به هم پوشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

محمدی اصفهانی با تأکید بر توجه ویژه به خصلت و نکته مهم هم پوشی برای کار رسانه‌ای در میان همه خبرنگاران گفت: هم پوشی به معنای آن است که همه افراد در جامعه خصوصاً کسانی که در کار رسانه و خبر فعال هستند از یک سو نگری و آسیب رساندن به یکدیگر خودداری کنند.

وی ادامه داد: در ایران اسلامی جایگاه رفیع و عالی رهبری مورد توجه همه آحاد جامعه است همچنین در کنار نهاد رهبریت جامعه اسلامی قوه مجریه، مقننه و قضائیه فعالیت داشته و در کشور قوانین را پیاده و پیگیری می‌کنند.

امام جمعه آبادان افزود: دستگاه‌های اجرایی در خرده نظام جامعیت حکومت اسلامی در استان‌ها و شهرستان‌ها فعال هستند اما در کنار همه این نهادهای حکومتی و کشوری رسانه‌های اعلام موجودیت می‌کنند که با هم پوشی در کنار ارکان نظام اسلامی اهداف شغلی خود را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از آسیب زدن رسانه‌ها به یکدیگر گفت: هر کس نباید تصور کند که حقوقی جدای از بقیه اصحاب رسانه دارد بلکه با توجه به حرفه و شغل خود مسیر کاری را انتخاب کند، که در کنار دیگران بودن را بر آسیب زدن ترجیح دهد.

* تأکید بر امانت داری رسانه‌ای دارم

محمدی اصفهانی در ادامه با تأکید بر اهمیت امانت داری در کار رسانه‌ای خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: در انعکاس آنچه بر قلم و یا تصویر اخبار رسانه شما جاری می‌شود دقت داشته و حفظ امانت داری را در اخبار خود مد نظر ویژه داشته باشید.

وی افزود: با حفظ امانتداری به این نکته کلیدی توجه کنید که هم اکنون غول رسانه‌ای به دنبال تخریب جایگاه والای رهبری و ملت ایران در بین کشورهای آزاده دنیا است و در اینجا است که نقش برازنده اصحاب رسانه در انعکاس اخبار مشخص می‌شود.

امام جمعه آبادان ادامه داد: هم سویی همه خبرنگاران گذشته چون شهید صارمی و خبرنگاران حال حاضر کشور در هم سویی با ملت و نظام، همچنین فداکاری‌های شهدای خبرنگار در دوران دفاع مقدس و تحول‌های نظام بعد از انقلاب  اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

محمدی اصفهانی با توصیه به خبرنگاران گفت: با حفظ و تأکید بر امانت داری از همه اصحاب رسانه فعال در شهرستان آبادان می‌خواهم در نقل دقیق اخبار و حوادث، دریافت صحیح مطلب و تنظیم آنچه بر رسانه‌ها جاری می‌شود توجه جدی کنند تا اخبار ناقص و تحریف شده به خوراکی برای بیگانگان تبدیل نشود.

امام جمعه آبادان در پایان افزود: توجه به آموزش‌های ضمن خدمت خبرنگاران، برگزاری کلاس‌های توجیهی و تقویتی می‌تواند گامی مؤثر در ارتقای حرفه خبرنگاری در شهرستان آبادان داشته باشد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول