اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

بودجه‌های امسال بر اساس اقتصاد مقاومتی تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران با اشاره به اینکه امسال اقتصاد ما مقاومتی است و بودجه‌ها نیز باید مقاومتی باشد، تصریح کرد: آخرین تیر ترکش دشمن به سمت ما شلیک شده است و باید از این هجمه سربلند بیرون آییم.

بودجه‌های امسال بر اساس اقتصاد مقاومتی تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدعلی‌اکبر طاهایی ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش مازندران اقدامات انجام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش مازندران را برای اجرای سال تحصیلی جدید و تحقق طرح تحول بنیادین موثر دانست.

وی با بیان اینکه کاهش اختلاط جنسیتی دانش‌آموزان در مدارس استان اقدامی تحسین برانگیز از سوی اداره کل آموزش و پرورش مازندران است، اظهار داشت:  جداسازی دانش‌آموزان دختر و پسر در مدارس مناطق محروم مورد توجه مسئولان و معاونان اداره کل آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی درباره پرورش نخبگان دانش‌آموزی مهمترین خروجی این اقشار را در آزمون کنکور دانست و تصریح کرد: دانش‌آموزان نخبه مورد توجه مسئولان نظام تعلیم و تربیت قرار گیرند.

طاهایی به اجرای برنامه‌های پرورشی اوقات فراغت در مدارس غیردولتی اشاره کرد و بیان داشت کمک‌های ویژه‌ای شود تا مدارس غیردولتی نیز بتوانند برنامه‌های معنوی، معرفتی و پرورشی را به درستی برای مخاطبانشان اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اردوگاه ساحلی ویژه دانش‌آموزان دختر و بانوان فرهنگی در فعالیت‌های اداره کل آموزش و پرورش قرار گیرد، یادآور شد: کانون پرورش فکری در شهر نکا اقدام به تاسیس اردوگاه ساحلی در مساحتی به میزان پنج هکتار کرده است که این روند در آموزش و پرورش نیز انجام گیرد.

استاندار مازندران به فعالیت‌های پرورشی انجام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران اشاره کرد و گفت: ایجاد مدارس قرآنی، حفظ آیات قرآن به ویژه آیت‌الکرسی و مراسم اعتکاف دانش آموزی از فعالیت‌های قابل تحسین پرورشی استان است.

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی اندیشه فاطمی و علوی در کشور رونق گرفت.

طاهایی متذکر شد: فرهنگ فاطمی به درستی در جامعه تبیین شود که آموزش و پرورش در این امر نقش موثری دارد.

استاندار مازندران به ترویج فرهنگ پرورش گل طبیعی در مدارس استان مازندران تاکید کرد و بیان داشت: پرورش گل های مصنوعی از طریق دانش آموزان انجام شود.

نماینده عالی دولت در مازندران به جدی گرفتن شنای دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش اشاره کرد و  ادامه داد: وقتی فردی بتواند در دریا شنا کند، از عهده شنا در استخر نیز بر می‌آید و از این طریق می‌توان در کاهش غرق شده‌های دریا موفق بود.

این مسئول اظهار داشت: امسال بودجه فرهنگی نداریم فقط نیم درصد برای مدارس و موسسات قرآنی در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه امسال اقتصاد ما مقاومتی است و بودجه‌ها نیز باید مقاومتی باشد، تصریح کرد: آخرین تیر ترکش دشمن به سمت ما شلیک شده است و باید از این هجمه سربلند بیرون آئیم.

طاهایی اذعان داشت: نیازهای مالی آموزش و پرورش زیاد است ولی زیادی نیست.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول