اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرودگاه گچساران:

فرودگاه گچساران مشکل تانکر سوخت دارد

خبرگزاری فارس: رئیس فرودگاه گچساران گفت: یکی از موانع و مشکلات پیش‌روی راه‌اندازی فرودگاه گچساران، نبود تانکر سوخت در این فرودگاه است.

فرودگاه گچساران مشکل تانکر سوخت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مهراب لرکی عصر امروز در جلسه بررسی موانع و مشکلات راه‌اندازی فرودگاه گچساران اظهار کرد: فاز نخست فرودگاه گچساران شامل توسعه باند، تسطیح اراضی و دیگر نیازهای این فرودگاه به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه فاز دوم فرودگاه گچساران شامل ساخت ترمینال، برج و تجهیزات کامل و استاندارد مورد تأیید قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر با اتمام پروژه فاز اول تسطیح باند به طول 970 متر و عرض 45 متر، دو ترمینال به دستور مدیران عامل این شرکت احداث شده است.

وی ادامه داد: ترمینال‌های احداث شده جایگزین ترمینال‌های کانکسی شده است که از 85 صندلی برای مسافران برخوردار است.

لرکی با اشاره به بسترسازی نشست و برخاست هواپیمای فوکر 100 در فرودگاه گچساران گفت: این هواپیما در مناطق کوهستانی از جمله گچساران دارای مانور کمی بوده و به همین دلیل باید موانع پیش‌روی پرواز این هواپیما از جمله دکل‌های مرتفع مخابراتی برطرف شود.

مسئول فرودگاه گچساران ادامه داد: هواپیماهای در رده F5 و ETR52 که در حال حاضر در یاسوج استفاده می‌شود برای نشست و برخاست در این فرودگاه مشکلی ندارد چون از ظرفیت کمتری برای حمل مسافر برخوردار بوده و قابلیت مانور با دور کم موتور را نیز دارد.

لرکی دستگاه ناوبری را یکی از ضروریات راه‌اندازی فرودگاه گچساران دانست و تأکید کرد: دستگاه ناوبری تنها متعلق به پرواز در شب نبوده و روز و شب نمی‌شناسد.

وی با بیان اینکه این دستگاه باید توسط هواپیمایی کشوری عملیاتی شود، عنوان داشت: هواپیمای مخصوص بررسی دستگاه ناوبری هواپیمایی در کشور در حال حاضر در اورهال شرکت هواپیمایی آسمان بوده و تلاش بر این است که دستگاه ناوبری فرودگاه گچساران نخستین اولویت مورد بررسی این هواپیما قرار گیرد.

لرکی مشکل سوخت را یکی دیگر از موانع و مشکلات راه‌اندازی فرودگاه گچساران عنوان و اذعان کرد: عدم وجود تانکر مخصوص سوخت در گچساران عاملی بازدارنده در افتتاح و راه‌اندازی این فرودگاه است.

مسئول فرودگاه گچساران افزود: برای تهیه تانکر سوخت این فرودگاه با مشکلات عدیده‌ای از جمله نبود این تانکر مواجه شدیم.

وی اعتباری افزون بر یک میلیارد و 50 میلیون ریال را برای خرید تانکر مخصوص سوخت فرودگاه این پیش‌بینی کرد و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌ و همکاری‌های به عمل آمده توسط شرکت نفت گچساران، استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تانکر مورد نظر تهیه و نسبت به ترمیم و آماده‌سازی برای استفاده در فرودگاه گچساران اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول