اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه انتقال خون زنجان خبر داد

جمع‌آوری 600 واحد خون برای زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون زنجان از جمع‌آوری 600 واحد خون برای اهدا به مجروحان و آسیب دیدگان زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی خبر داد.

جمع‌آوری 600 واحد خون برای زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی

محمد نوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خوشبختانه کمک‌رسانی مردم زنجان به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی در حد مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته بعد از زلزله آذربایجان‌شرقی مردم زنجان با حضوری پرشور اقدام به اهدای خون کرده‌اند، افزود: از زمان وقوع زلزله در استان آذربایجان‌شرقی تا کنون 600 واحد خون در بحث کمک به مردم این استان جمع‌آوری شده است.

مدیر پایگاه انتقال خون زنجان همچنین با اشاره به ارسال خون‌های اهدایی به استان آذربایجان‌شرقی افزود: تا کنون یک محموله خون از استان زنجان به آذربایجان‌شرقی ارسال شده است که این محموله حاوی 100 واحد خون بوده است.

وی تصریح کرد: با اطلاعاتی که از استان آذربایجان‌شرقی گرفته شده در حال حاضر نیازی به ارسال خون به این استان اعلام نشده است.

نوری با اشاره به پیگیری‌های این مرکز به منظور ارسال واحدهای خونی به آذربایجان‌شرقی افزود: در صورتی که استان آذربایجان‌شرقی اعلام نیاز در زمینه خون و فرآورده‌های خونی کند، انتقال خون زنجان آمادگی لازم به منظور ارسال واحدهای خونی مورد را نظر دارد.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر مردم استان زنجان در بحث کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی افزود: در حال حاضر مشکلی از نظر ارسال خون و فرآورده‌های آن به استان آذربایجان‌شرقی وجود ندارد.

مدیر پایگاه انتقال خون زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در هیچ یک از گروه‌های خونی مشکلی برای تامین فرآورده‌های خون وجود ندارد، اضافه کرد: بحثی که همواره در زمان بحران و همچنین زمان نیاز به فرآورده‌های خونی به وجود می‌آید این است که همیشه گروه‌های خونی منفی به علت کمیاب بودن به مشکل برمی‌خورند.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی انتقال خون برای دریافت خون‌های اهدایی مردم استان افزود: پایگاه انتقال خون زنجان در ماه مبارک رمضان در نوبت صبح از ساعت 9.30 و در نوبت شب نیز پس از افطار آماده دریافت خون‌های اهدایی مردم نوع دوست استان است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول