اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

آزادی قدس پرچم آزادگی را به اهتزاز در‌می‌آورد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهر قزوین گفت: با آزادی قدس عزیز پرچم آزادگی در عالم به اهتزاز در خواهد آمد.

آزادی قدس پرچم آزادگی را به اهتزاز در‌می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: روز قدس روز عزت و اقتدار همه مسلمانان است و هر سال که می‌گذرد انگار مردم آزاده ایران اسلامی و مسلمانان جهان به تازگی دستور امام خمینی (ره) را دریافت کرده‌اند و در راهپیمایی این روز شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: روز قدس روز قیام تمام مردم دنیا برای مبارزه با مفسدان و روز حمایت از مظلومان چه مردم مسلمان و چه غیر مسلمان است.

امام جمعه موقت شهر قزوین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دفاع از مردم مظلوم فلسطین گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بارها در سخنرانی‌های خود بر این نکته تأکید کردند که برای اینکه اسرائیل از عالم محو شود، باید با این غده سرطانی جنگید.

عابدینی تصریح کرد: اهل کتاب براساس روایات دو دسته هستند دسته اول مسیحیان بوده که اگر کیسه طلایی به آن‌ها بدهید به شما باز خواهند گرداند و دسته دوم یهودیان هستند که اگر یک دینار به آن‌ها بدهید به شما بازنخواهند گرداند مگر اینکه از طریق جنگ بتوانید آن را پس بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی سرزمین‌های حاصل‌خیز را به مردم فلسطین باز نخواهند گرداند، مگر اینکه از طریق جنگ بتوان آن‌ها باز پس گرفت.

امام جمعه موقت شهر قزوین ابراز کرد: یهودیان اگر به تورات ایمان می‌آوردند، قطعا به قرآن نیز می‌توانستند ایمان بیاورند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن پیرامون یهودیان تصریح کرد: یهودیان آدم‌هایی هستند که مانند چهارپایان در حال فرار بوده و این شیران روزگار هستند که موجب فرار یهودیان شده‌اند.

عابدینی عنوان کرد: امام خمینی (ره) با پاسخ قاطعانه بارها فرمودند که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو و نابود شود و مقام معظم رهبری نیز همواره در سخنرانی‌هایشان قاطعانه در مقابل اسرائیل ایستاده‌اند.

امام جمعه موقت شهر قزوین بیان کرد: یهودیان مال و جانشان را بسیار دوست می‌دارند، پس باید امنیت و مالشان را در خطر قرار دهیم.

وی افزود: ما شاهد آن هستیم که مردم شهیدپرور شهر قزوین در ماه مبارک رمضان در نماز جمعه‌ها بیشتر حضور پیدا می کنند که باید این حضور خود را در تمام هفته‌های سال استمرار ببخشند.

عابدینی خطاب به نمازگزاران حاضر در نماز جمعه این هفته شهر قزوین گفت: نماز جمعه را ذخیره آخرت خود قرار دهید تا در آخرت به علت عدم شرکت و سهل‌انگاری در شرکت در نماز جمعه مؤاخذه نشویم.

عابدینی با تشکر از مدال‌آور المپیک قزوینی احسان لشگری که در میدان المپیک برای ایران اسلامی افتخار آفرید، افزود: خانواده احسان لشگری خانواده‌ای مذهبی است و در خانه او جلسه قرآنی برقرار بوده و ما خرسندیم که احسان لشگری از چنین خانواده قرآنی به این جایگاه رسیده است.

امام جمعه موقت شهر قزوین در خطبه نخست نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به اهمیت روزه گفت: اگر روزه برای رضای خداوند باشد، تلطیف روح نیز حاصل آن خواهد بود.

وی ادامه داد: روزه نوعی معامله انسان با خداوند است یعنی شخص روزه‌دار دنیای خود را می‌فروشد و آخرت خود را در ازای آن می‌خرد.

عابدینی گفت: روزه معامله‌ای با خداوند است که تشنگی و گرسنگی سبب آن خواهد شده که رضوان الهی شامل حال انسان شود.

وی ابراز کرد: برخی از افراد با روزه نگرفتن با خداوند معامله نمی‌کنند و قرآن این‌گونه افراد که می‌توانند روزه بگیرند ولی روزه نمی‌گیرند را به چهارپایانی تشبیه کرده است که خوردنی‌ها می‌خورند و از خوردن خود لذت می‌ببرد.

امام جمعه موقت شهر قزوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نتایج روزه تحصیل تقواست که انسان باید با روزه گرفتن بر مملکت وجودی خود حاکمیت پیدا کند.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول