اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان خبر داد

افزایش 2 برابری اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: طی سال گذشته برای نخستین بار 12 هزار و 300 هکتار از اراضی در استان کرمان تحت آبیاری تحت فشار در آمده‌اند که این رقم بیش از 2 برابر سال قبل است.

افزایش 2 برابری اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، عباس ملایی پیش امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان شهربابک اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های اقتصادی دشمن تولید یک کیلو گندم همانند زدن تیری به قلب دشمن است و تحریم‌ها و توطئه‌های دشمن فقط با تکیه به فرمایشات رهبری و تولید ملی و ایجاد شغل خنثی می‌شوند.

وی بیان داشت: طی سال گذشته برای نخستین بار 12 هزار و 300 هکتار از اراضی در استان کرمان تحت آبیاری تحت فشار در آمده‌اند که این رقم بیش از دو برابر سال گذشته است.

ملایی عنوان کرد: آبیاری تحت فشار از سال 72 تاکنون 48 هزار و 300 هکتار است که در سال گذشته این سیستم برای 12 هزار و 300 هکتار انجام شده که این عدد به اندازه 25 درصد از مجموع کار است.

وی ابراز داشت: طی سال‌های گذشته اختیارات مالی مدیران شهرستان‌ها 5 میلیون تومان بود که در حال حاضر این رقم به 20 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

ملایی تصریح کرد: همچنین برای کاهش تردد مردم شهرستان‌ها به مراکز استان، اختیارات خودم را در اختیار مدیران شهرستان‌ها قرار داده‌ام و مدیر می‌تواند، مجوز و پروانه صادر کند.

وی همچنین از افزایش اعتبارات استانی بخش کشاورزی شهرستان شهربابک از 450 میلیون تومان به 800 میلیون تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: ستاد توسعه بخش کشاورزی مکانی است که می‌توانیم بخشی از زیرساخت‌های کشاورزی را از نظر تولید در شهرستان انجام دهیم.

این مسئول عنوان کرد: 220 میلیارد تومان اعتبار با بهره هفت درصد و بازپرداخت پنج تا 10 ساله در استان کرمان وجود دارد که برای شهربابک هیچ سقفی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول