اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد:

فاصله زیادی با وضعیت مطلوب در پرداخت زکات داریم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد و عضو شورای زکات در این استان گفت: فاصله زیادی با وضعیت مطلوب پرداخت زکات داریم.

فاصله زیادی با وضعیت مطلوب در پرداخت زکات داریم

جهان رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد در محصول گندم که 55 تا 70 هزار تن مازاد مصرف وجود دارد که اگر زکات همین مقدار پرداخت شود، مبلغ قابل توجهی جمع‌آوری می‌شود که می‌توان در محل شرعی آن و برای مردم هزینه شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد و عضو شورای زکات در این استان افزود: ارزش ریالی گندم مازاد بر نیاز این استان در طول سال بین 22 تا 28 میلیارد تومان است که اگر سهم زکات آن پرداخت شود رقمی در حدود دو و نیم میلیارد تومان به دست می‌آید ولی واقعیت امر این استان که میزان فعلی زکات در کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه قابل مقایسه با این رقم نیست.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در عمران و آبادی و همچنین نزدیک شدن سطح مالی افراد جامعه به همدیگر، خبر داد: در حال حاضر تنها از 12 درصد ظرفیت این استان در زکات استفاده می‌شود که بسیار کم است.

رستمی ادامه داد: این رقم فقط سهم زکات در محصول گندم است در صورتی‌که باید برای هشت قلم دیگر محصولی که زکات به آن‌ها تعلق می‌گیرد و البته برخی از آن‌ها در استان تولید نمی‌شوند نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: حرکت به جلو و پیشرفت در برنامه‌ها بدون داشتن نقشه راه ممکن نیست و ما باید در موضوع زکات نقطه هدفی را مشخص کنیم و با یک برنامه پنج ساله حرکت کنیم.

رئیس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این راه نباید از ظرفیت تبلیغی به‌ویژه از ظرفیت آگاهی‌بخشی رسانه‌ها غافل شویم بلکه باید به کمک این‌ها، اهمیت زکات را در جامعه نمایان‌تر کنیم.

رستمی گفت: از سوی دیگر گفتن و انعکاس‌ کارهایی که از محل درآمد زکات برای خود مردم انجام می‌شود، بسیار مهم است زیرا مردم باید بدانند زکاتی که از مال و دارایی خود می‌پردازند، صرف خدمات عام‌المنفعه در دیار خودشان می‌شود.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: در همه مراکز خرید گندم کارهای تبلیغاتی و فرهنگ‌سازی انجام شده و استقبال مردم مناسب است ولی به هیچ وجه کافی نیست و با سطح مطلوب فاصله دارد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول