اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد

آمادگی 1600 پایگاه بهزیستی برای دریافت زکات فطره گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی گیلان از آمادگی یک‌هزار و 600 پایگاه ثابت و سیار این نهاد برای دریافت زکات فطره استان خبر داد.

آمادگی 1600 پایگاه بهزیستی برای دریافت زکات فطره گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیانوش کوچکی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه برای دریافت زکات فطره این نهاد تمهیداتی اندیشیده شده است، اظهار کرد: یک‌هزار و 600 پایگاه ثابت و سیار بهزیستی استان با به‌کارگیری از توان 2 هزار و 200 نفر نیروی سازمان و افراد داوطلب آمادگی دریافت وجوهات فطره مردم گیلان در روز عید فطر را دارد.

وی، ادامه داد: اداره‌ها، مراکز دولتی و خیریه با نظارت بهزیستی گیلان آمادگی لازم را برای جمع‌آوری وجوهات فطره به مردم گیلان را دارد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه این سازمان طبق فتوای مراجع عظام می‌تواند وجوهات فطره را جمع‌آوری کند، افزود: زکات فطره جمع‌آوری شده صرف خانواده‌های بی‌بضاعت، ایتام، معلولان و سالمندان بی‌سرپرست می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه سال گذشته بهزیستی گیلان یک‌هزار و 400 پایگاه را برای دریافت زکات فطریه مردم استان اختصاص داده بود، افزود: در این پایگاه‌ها مبلغ 706 میلیون تومان فطریه جمع‌آوری شد.

کوچکی‌نژاد اضافه کرد: این مبلغ با کسب مجوزهای شرعی که بهزیستی کشور از مراجع و علما دریافت کرد، برای مواد غذایی، پوشاک، تامین جهیزیه نوعروسان، مسکن معلولان و... هزینه شد.

وی، با تصریح بر اینکه مردم برای اهدای فطریه خود به بهزیستی مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: تمام مراکزی که مجاز به جمع‌آوری وجوهات فطره هستند دارای برگه معرفی‌نامه بوده و روی صندوق‌های جمع‌آوری فرمی مانند آرم بهزیستی، نام موسسه و امضای رئیس اداره بهزیستی شهرستان است.

این مسئول، از مردم خواست با افراد سودجویی که بدون معرفی‌نامه و کارت شناسایی معتبر به درب منازل مراجعه می‌کنند همکاری نکنند و به اینگونه موارد را به اداره بهزیستی شهرستان اعلام کنند.

به گفته وی، بهزیستی گیلان اکنون 72 هزار معلول و زن سرپرست خانوار و کودکان بی‌سرپرست و ایتام را زیرپوشش دارد و به آنها خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول