اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت دشتستان خبر داد

اجرای طرح پزشک خانواده در دشتستان از یک ماه آینده

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت دشتستان از اجرای طرح پزشک خانواده در دشتستان از یک ماه آینده خبر داد.

اجرای طرح پزشک خانواده در دشتستان از یک ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان غلامرضا کهن شامگاه شنبه در نشست مسئولان بهداشتی با بانیان مساجد دشتستان اظهار داشت: توجه به بهداشت و درمان از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان است و در این مسیر نهایت تلاش خود را به کار می‌بندیم.

وی افزود: اجرای طرح پزشک خانواده از طرح‌های مهمی است که از یک ماه آینده در دشتستان اجرایی می‌شود و این طرح موجبات کاهش هزینه‌های درمان را فراهم می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت دشتستان از مساجد به عنوان پایگاه مهمی که نظام جمهوری اسلامی از آن آغاز شد یاد و اذعان کرد: بانیان مساجد به عنوان افراد مورد اعتماد و بزرگ محلات می‌توانند نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف نظام و به ویژه اهداف بهداشتی داشته باشند.

کهن در ادامه در ارتباط با چهار علت اصلی مرگ و میر در شهرستان سخنانی را بیان کرد و گفت: از چهار علت اصلی مرگ و میر، سه علت آن که بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها و تا حدودی بیماری‌های غدد و متابولیک هستند، رابطه مستقیم با استعمال دخانیات دارند و شما هم وظیفه دارید این مطالب را برای مردم محله خود بیان کنید.

وی اضافه کرد: در سال 90 تعداد 4 هزار و 396 تولد و یک‌هزار و 73 فوت در این شهرستان به ثبت رسید و میزان مرگ و میر نسبت به سال گذشته 70 نفر کمتر شده است.

کارشناس واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای ستاد شهرستان دشتستان نیز گفت: هدف از برگزاری این نشست آشنایی بانیان مساجد با نکات مهم و لازم بهداشتی و رعایت نکات ایمنی در مساجد است.

محمود صالحی افزود: در همین راستا نیز ضمن هماهنگی‌های لازم از تیم کارشناسان کارگروه عملیاتی تخصصی بهداشت و درمان در حوادث استان دعوت شده که آموزش‌های لازم را در این زمینه به افراد شرکت کننده در نشست ارائه دهند.

مدرسان جلسه نیز در زمینه بحث‌های سازه‌ای از قبیل بررسی اماکن از لحاظ ایمنی، از لحاظ زیرساختی و شناخت مخاطرات سازه‌ها مطالب مهمی را بیان کردند.

کارشناسان و مدرسان همچنین در ارتباط با بحث‌های غیر سازه‌ای از قبیل کارت سلامتی برای افرادی که در مساجد کار می‌کنند، از لحاظ پوشش و لباس کار، جعبه کمک‌های اولیه، استفاده ظروف یکبار مصرف گیاهی در مراسمات مساجد، پاکیزه و بهداشتی بودن آب شرب، بحث فاضلاب و ایمنی کنتورهای برق و نصب کپسول‌های آتش‌نشانی و همچنین در مورد عوامل زیان‌آور و مخاطرات در محیط کار مطالبی را ارائه کردند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول