اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

پزشک خانواده طرحی سلامت‌نگر است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: طرح پزشک خانواده طرحی سلامت‌نگر است، هم در بعد مالی و هم فرهنگی به کمک خانواده‌ها آمده و مزایای زیادی دارد.

پزشک خانواده طرحی سلامت‌نگر است

عباس اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی، نظامی عدالت محور است و این مهم در تمام حوزه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حوزه سلامت نیز ایجاد عدالت از دیرباز از آرزوهای بزرگ این نظام مقدس بوده و وزارت بهداشت و درمان تمام سعی خود را دارد تا با طرح پزشک خانواده آن را فراهم کند.

اسماعیلی بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌هایی که در برنامه پنجم توسعه شده و دیدگاهی که دولت برای یکسان کردن استفاده از خدمات درمانی دارد، می‌توان این طرح را موفق دید زیرا همه به کمک آن آمده‌اند.

وی طرح پزشک خانواده را یک طرح سلامت‌نگر دانست و خاطرنشان کرد: این طرح هم در بعد مالی و هم فرهنگی به کمک خانواده‌ها آمده و مزایای زیادی دارد.

اسماعیلی عنوان کرد: توزیع عادلانه منابع سلامت در بین مردم و ارتقای سلامت و همچنین توجه به پیشگیری قبل از درمان از مزایای این طرح است و هر جا که نیاز به درمان باشد، ارجاع به متخصصان برای درمان بیماری‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: در این طرح سعی شده به گونه‌ای کار انجام شود که افراد قبل از ابتلا به بیماری صعب‌العلاج تحت درمان و بیماری آنها کنترل شود و این کار کاهش هزینه‌های درمانی و حفظ سرمایه‌های ملی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های علمی و تخصصی در این طرح گفت: افزایش توان علمی متخصصان و همچنین اشتغال‌زایی از مزایای قابل توجه در طرح پزشک خانواده است.

اسماعیلی به کمبودها در این طرح نیز اشاره کرد و افزود: در کنار آن همه مزایا که در این طرح به چشم می‌خورد، تأمین منابع مالی و عدم دسترسی به خدمات دندانپزشکی احساس می‌شود که امیدواریم محقق شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول